וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המסר לרוסיה: שגריר ישראל באוקראינה זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בקייב

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 16:54

השגריר זומן לשיחה לאחר הפרסום בוואלה! לפיו ישראל ביקשה מרוסיה סיוע בפינוי אזרחים ודיפלומטים ישראלים במקרה של פלישה לאוקראינה. בפגישה הסביר השגריר כי התיאום מול מוסקבה נעשה לצורך העברת מסר של דה-אסקלציה והבעת דאגה לביטחון הישראלים השוהים באוקראינה

בווידאו: בישיבת הממשלה קורא בנט לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה/מערכת וואלה!

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי זומן היום (חמישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ בקייב, כך לדברי בכיר במשרד החוץ. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו ישראל פנתה לרוסיה וביקשה לתאם איתה פינוי של אזרחים ודיפלומטים ישראלים מאוקראינה במקרה של פלישה.

"שגריר ישראל בקייב, מיכאל ברודסקי, זומן לשיחת בירור במשרד החוץ האוקראיני לאחר פרסום שיחת הטלפון בין סגן שר החוץ של רוסיה ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז", עדכן דובר משרד החוץ ליאור חייט. "השגריר אמר בפגישה כי לשיחה היו שתי מטרות: העברת מסר של דה-אסקלציה והבעת דאגה לביטחון השליחים והדיפלומטים הישראלים".

לדברי בכיר במשרד החוץ, בקייב כעסו על הפרסום לפיו ישראל פועלת בתיאום עם רוסיה, ולכן זימנו את ברודסקי לשיחת הנזיפה. זימונו של השגריר לשיחה פורסם לראשונה באתר "הארץ" באנגלית.

כלי רכב משוריינים מועלים לתחנות רכבת בדרום רוסיה אחרי סיום תרגיל צבאי, 15 בפברואר 2022. AP
שגריר ישראל זומן לשיחה לאחר המסר שהעבירה ישראל למוסקבה. כוחות רוסים/AP

אמש העבירה ישראל מסר לממשלת רוסיה ובו הבהירה כי תזדקק לסיוע בפינוי אזרחים ודיפלומטים ישראלים במקרה של פלישה לאוקראינה. נכון לאתמול עזבו את אוקראינה כ-3,000 ישראלים בלבד וההערכה היא שנותרו במדינה כעשרת אלפים ישראלים נוספים.

העובדה שישראל מעבירה מסר מסוג זה לרוסיה מצביעה על כך שבירושלים לוקחים ברצינות רבה את התרחיש של פלישה רוסית מסיבית לאוקראינה, שיכולה להגיע עד לכדי כיבוש המדינה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום שהאיום מפני פלישה של רוסיה "גבוה מאוד" וכי אין לו כוונה לקיים שיחה נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשלב זה. "כל האינדיקציות מראות שהם נערכים להיכנס לאוקראינה", אמר.

מוקדם יותר, ניהלו צבא אוקראינה והבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה חילופי אש, בצל החשש שמוסקבה עשויה להשתמש בהסלמה בלחימה בחבל הדונבאס כתירוץ להתערב במדינה. באוקראינה טענו כי ההפגזות לא היו הפרה שגרתית של הפסקת האש, והנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי מדובר ב"פרובוקציה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully