וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות עונה לאמסלם: נולדתי במעברה וגדלתי בשיכון צפוף - תוהה מניין הרעל והשנאה שלך

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 12:50

הנשיאה עונה לח"כ שתקף שופטי עליון במתקפה חסרת תקדים: "השמעת דברי בלע, ולא בפעם הראשונה". "בשיכון בו גדלתי היו אמסלמים ומכלופים לצד מוסקוביצ'ים והרשקוביצים", תקפה. נתניהו התייצב לצידה ויצא נגד חבר מפלגתו: "דבריו אינם מקובלים עלי, שוחחתי עם חיות"

בווידאו: "מה שתתה הגברת חיות!": אמסלם נגד שופטי העליון./ערוץ כנסת

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תקפה היום (חמישי) בחריפות את ח"כ דוד אמסלם וכתבה: "תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"רציתי לומר לך דוד אמסלם - במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים", כתבה נשיאת העליון בתגובה למתקפה נוספת של חבר הכנסת מהליכוד על שופטת העליון יעל וילנר. "כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".

חיות הוסיפה כי "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
"מנין השנאה שמביאה אותך לומר דברים קשים על אנשים שאתה לא מכיר". חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

הנשיאה הגיבה גם על דברי אמסלם "מה שתתה גברת חיות?" וכן על הלעג של אמסלם כלפי פסיקת שופט "אם לא שתה לפני ההחלטה ויסקי אל תקראו לי דודי". חיות כתבה: "אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו - רק זה".

אמסלם השיב לנשיאת העליון, במהלך שידור ברדיו גלי ישראל: "מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי 'הבת שלי התחתנה עם מזרחי'. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים".

שר החוץ יאיר לפיד שיתף את מכתב הנשיאה חיות בטוויטר וכתב: ‏"המכתב שכל ישראלי חייב לקרוא הבוקר". שר המשפטים גדעון סער הגיב גם הוא בטוויטר ותקף את ח"כ אמסלם ואת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "‏הקול הוא קול דודי והידיים ידי ביבי. התקפותיו חסרות המעצורים של ח"כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו הן חלק ממערכה שיטתית לדה-לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו. מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל. לא אתן להם להרוס את המדינה!".

דודי אמסלם במהלך כינוס מליאת הכנסת 3 בינואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"כמו גזענים שאומרים 'הבת שלי התחתנה עם מזרחי'". אמסלם/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

נתניהו עצמו הגיב מאוחר יותר, גילה כי שוחח עם הנשיאה חיות וגינה את דבריו של ח"כ אמסלם, חבר מפלגתו. "אמרתי לה שדבריו אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי", אמר נתניהו. "בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח"כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".

בנימין נתניהו. -, עיבוד תמונה
"בעלי עניין מנסים לייחס לי את דבריו של אמסלם". נתניהו/עיבוד תמונה, -

אתמול תקף אמסלם את הנשיאה חיות מעל דוכן הכנסת. "מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים, ואתם לא שייכים לנורמות ולעולם שלנו ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו. וזאת האמת, לפחות את זה אוכל יותר להבין".

אמסלם הוסיף אתמול: "זה לא אמסלם דוד, את מזלזלת ב-70% מעם ישראל, כל אלה שלא נגמר השם שלהם בויש. את לא סובלת לא את המכלופים, האמסלמים והביטונים. ומה קרה אתמול? דחו שלוש עתירות תוך שעתיים, יענו הם ישבו סידור ואמרה להם היום בבוקר והיא אמרה להם מנגבים את אמסלם מכל העתירות. אתם מבינים איך עובד המוסד המושחת הזה שאתם נלחמים עליו? תגידו לי אתם מה שתתה הגברת חיות, כל אחד יבחר את המשקה".

אמסלם תקף בחריפות את שופטת העליון וילנר מעל דוכן הכנסת במליאה, לאחר שלא קיבלה עתירות שלו. "אל תעליבי אותנו, אל תחשבי שאנחנו טיפשים. ילד בכיתה ו' לא היה כותב פסק דין הזוי כזה. את לא ראויה להיות שופטת אפילו לא בשלום עם פסק דין כזה. זה מוסד של אבא שלכם, זה מוסד של האליטות שלכם, את לא יודעת מה את כותבת. כשאמרתי על אותו שופט שהוא שתה בקבוק ערק, מציע לכל הצופים שהם יקליטו מה שתתה השופטת וילנר. את בושה וחרפה".

התגובה של אמסלם הגיעה בעקבות ההחלטה לדחות על הסף שתי עתירות שהגיש לבית המשפט העליון. העתירה הראשונה שנדחתה היא בקשתו של חבר הכנסת לאפשר דיון בהרכב שופטים מורחב בעתירה שכבר נדחתה בחודש שעבר ועוסקת באי מינוי מנכ"ל קבוע לתעשייה האווירית על ידי הממשלה. העתירה השנייה אותה הגיש ח"כ אמסלם, ושנדחתה אף היא על הסף, עוסקת בשר הבינוי והשיכון זאב אלקין. לטענת העותר, בג"ץ נדרש למנוע מאלקין לעסוק בנושאים הקשורים בתפקידו כשר השיכון אל מול ניגוד עניינים אפשרי בו הוא מצוי. יתר על כן, אמסלם עתר בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully