וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מעשים, פחות דיבורים: המסר המבולבל של כוכבי פוגע במעמד הלוחמים

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 13:24

הרמטכ"ל תקף בעבר את קמפיין "הטובים לסייבר" ואת העדפת אנשי 8200 על פני לוחמי החי"ר והשריון, אך התוכנית שהעלה לאחרונה מציגות תמונה אחרת. הכוונה לשלב לוחמים בתום שירותם להשתלמויות ביחידות טכנולוגיות מעבירת מסר דו-משמעי שמתעלם מהצרכים האמיתיים של הקרביים

בווידאו: הרמטכ"ל בטקסי חילופי ראש אמ"ן מתייחס למבצעים כנגד איראן/צילום: דו"צ

לאחרונה נחשפנו לקמפיין "הטובים לסייבר" שלכאורה העביר מסר כי עולם ההייטק מעדיף יוצאי 8200 ולא לוחמים תוך שימוש שקרוב למטבע הלשון: הטובים לטייס. השיח בנושא השתלב בדרך המקרה או שלא בתוכנית הסאטירה ארץ נהדרת שהדגישה את ההבדלים בעיני חברות ההייטק בין לוחמים וחיילי 8200.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסיבה שאיננה ברורה עד כה החליט לצאת כגד אך לא מצא את המילים הנכונות כדי להבהיר שאין תחליף ללוחם מסתער קדימה חמוש ברובה, טייס קרב באוויר או לוחם שריון מוכן לסכן את עצמו בלב שטח האויב. כשיש מתכון חד וברור בשנת 2022 כיצד מנצחים מלחמות או לפחות מרחיקים מלחמות. היררכיה צריכה להיות ברורה, אחרת הציבור מתבלבל. הסערה התקשורתית שכחה והאבק שקעה ולאחרונה החל כוכבי לעסוק שוב בתהליכי תכנון בנושא ושוב הפיץ מסרים מבלבלים ומדאיגים על מעמד הלוחם בחברה הישראלית.

לפי הרעיונות של הרמטכ"ל, בשילוב פעילות מערך מדעי ההתנהגות, יש כוונה לשלב לוחמים בתום שירותם להשתלמויות ביחידת 8200 ולאחר מכן ייתכן וישתלבו בשירות קבע ביחידות הסייבר או ייצאו לאזרחות עם ניסיון וידע. שוב המסר לא ברור. שוב מתייחס הרמטכ"ל אל הטובים לסייבר בדרך עקיפה. ברגע שהוא מעלה את הנושא לסדר היום הציבורי, המסר הדו משמעי מעצים את עולמות הסייבר ומשנמך את מעמדו של הלוחם בחברה הישראלית.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מבלבל את בני הנוער וההורים. כוכבי/ראובן קסטרו

התהליך שרוצה הרמטכ"ל להוביל בנושא מתורגם בצורה עקומה ומבלבל את בני הנוער וההורים. בדיוק אותו בלבול שיצר כשהתנגד נחרצות להעברת קריית המודיעין של אגף המודיעין לצומת ליקית בנגב והעדיף שתישאר עם תשתיות מיושנות מאוד ומסוכנות במרכז הארץ.

אם הרמטכ"ל מתכוון במעשים לשדרג את מעמד הלוחם עליו לעבור למעשים. לא להבליט את העלאת שכר החיילים שהיתה מחויבת מהמציאות והתרחשה הלכה למעשה ככורח המציאות ונוכח מחאת חיילים והורים אלא פעולה מובהקת וברורה שלא תשאיר חלל ולו הקטן ביותר אליו יכנסו בעלי האינטרסים בקרב חברות ההייטק ויעשו בו שימוש ציני.

עוד בוואלה!

30 אלף שקל לחודש במשרד בת"א מול משכורת מאבטח בקניון: האם צה"ל יצליח להציל את מעמד הלוחם?

לכתבה המלאה
התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
המסר מעצים את עולמות הסייבר ומשנמך את מעמדו של הלוחם. לוחמי חי"ר/דובר צה"ל

אין ספק שחברות הייטק סובלות ממחסור בעובדים איכותיים והמאתר הגדול ביותר הוא צה"ל, אך באותה נשימה יש לזכור כי צה"ל גם מכשיר את אותם חיילים למקצועות ההייטק באמצעות אגף המודיעין, אגף התקשוב ויחידות נוספות. יש להדגיש כי מנה לא מבוטלת של חיילים שהפרופיל שלהם הוא 97 יכלו בנקל להיות לוחמים מסתערים אך בשל תכנון כוח אדם ידוע מראש הם משתלבים ב-8200 בשל קבוצות האיכות אליהן הם משתייכים.

לכן, טוב יעשה הרמטכ"ל אם יבחר בשיח משמעותי ופורה לא רק את ראשי חברות ההייטק בישראל אלא גם יכנס פורום אלופים בכירים במילואים שבמקום למתוח עליו ביקורת חריפה נוכח תהליכים שליליים שמתרחשים בתוך צה"ל, ידייקו את דבריהם ויגידו לו אותם בצורה ישירה. לטובת ביטחון המדינה ועתיד יחידות השדה בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully