וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד המרכז למפקד שהרג בשוגג את שני מפקדי הפלגות באגוז: "חש כלפייך אחריות לעד"

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 11:03

האלוף יהודה פוקס ביקר בשבוע שעבר את מפקד הצוות מיחידת אגוז, סגן נ', בבית משפחתו, והבטיח ללוות אותו בתהליך השיקום מהאירוע הטרגי שהתרחש לפני כחודש. בצה"ל שוקלים להמשיך את שירותו כדי לסייע לו. בתוך כך, יחידת אגוז החלה בנוהלי קרב ושבה לפעילות

בווידאו: הרמטכ"ל על האסון באגוז/צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס ביקר בשבוע שעבר בבית משפחתו של מפקד הצוות מיחידת אגוז, סגן נ', שירה בשני מפקדי פלוגות והרג אותם בשוגג בשטחי האימונים של צה"ל נבי מוסא. בתום התחקיר המבצעי החליט הרמטכ"ל להדיח את סגן נ' מתפקידו באגוז ומתפקידי פיקוד.

האלוף פוקס שוחח עם הקצין והוריו באופן אישי, והדגיש כי הוא חש אחריות כלפיו "עד סוף ימיו" מאחר והאירוע הטרגי התרחש במשמרת שלו. בשיחות סגורות אמר האלוף פוקס, שמשום שהוא אחראי למוות של מפקדי הפלוגות, הוא ושאר המפקדים מצווים לחבק את המשפחות ויש להם אחריות ללוות את סגן נ' בהמשך השירות, אחרי השחרור ולאורך השנים.

מפקד פיקוד המרכז האלוף פוקס הנחה ללוות אישית ומקצועית באופן קבוע את סגן נ', במיוחד בשל מצבו הנפשי והחשש מהידרדרותו. כמו כן, בימים אלו שוקלים גורמי המקצוע בצה"ל האם נכון שהקצין ימשיך בשירות צבאי בתפקידים אחרים במסגרת תהליך שיסייע לו להתמודדות עם המצב בו הוא נמצא או שימליצו על שחרורו מצה"ל.

גם מפקד חטיבת הקומנדו אל"מ מני ליברטי ומפקד יחידת אגוז סא"ל א' ביקרו את סגן נ' בביתו, והורו לקדם טיפול וליווי קבוע של קצין בריאות נפש. בנוסף, אל"מ ליברטי החל בטיפול בנושא המשך השירות הצבאי של נ' בהתאם להמלצת גורמי המקצוע.

יחידת אגוז. דובר צה"ל
חש אחריות כלפיו "עד סוף ימיו". לוחמי אגוז/דובר צה"ל

לדברי גורמים המקורבים למשפחה, מצב רוחו של הקצין ירוד ביותר, ובשלב הזה הוא נמצא בביתו וטרם שב לשירות ביחידת אגוז. מאז המקרה הוזמן למספר חקירות במצ"ח ולתחקירים מבצעיים, וכעת הוא ממתין לסיום חקירת מצ"ח והחלטות הפרקליטות הצבאית - תהליך שיכול להימשך חודשים ארוכים.

בתוך כך, גורמי צבא עדכנו כי בתוך יחידת אגוז מתקיים תהליך ליווי של קציני בריאות הנפש ללוחמים בעקבות האסון ומתן כלים למפקדים בדרגות השונות, שיסייעו בזיהוי השפעות שליליות כמו לחץ וחרדה וכן כלים להתמודדות. יחידת אגוז טרם חזרה לפעילות מבצעית ועוסקת בעיקר באימונים בימים אלה. ולדברי גורמים ביחידה, היא החלה בנוהל קרב ושבה לפעילות לקראת מבצעיים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully