וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביממה: רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 6:41

רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה 14 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בשעה 05:22 בבוקר. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות בודדות של קריאות במוקדי 100 וכי עד כה לא דווח על נזק או נפגעים. אמש הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.6 באותו האזור

בווידאו: הדגמה של מערכת "תרועה" המתריעה מפני רעידות אדמה/צילום: רוני כנפו

רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה היום (רביעי) בצפון הארץ - השנייה ביממה האחרונה. רעידת האדמה הורגשה 14 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בשעה 05:22 בבוקר. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות בודדות של קריאות במוקדי 100 וכי עד כה לא דווח על נזק או נפגעים.

מוקד רעידת האדמה

אמש הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.6 באזור הצפון. לפי המכון הסיסמולוגי, מוקד הרעש היה במרחק 16 קילומטרים צפון-מזרחית מבית שאן. לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהרעידה.

פיקוד העורף מסר כי מערכת ההתרעה הייעודית לא הופעלה, כיוון שהרעידה לא סיכנה אוכלוסיה. המערכת פועלת החל מרעש בעוצמה של 4.5. עם זאת, תושבים באזור דיווחו כי נשמעו אזעקות במוסדות לימוד וייתכן שהם הגיעו ממערכות מקומיות ישנות יותר שהותקנו על בתי ספר.

עוד בוואלה!

רעידת אדמה בעוצמה 3.6 הורגשה בצפון הארץ

לכתבה המלאה
הצגת מערכת 'תרועה', המערכת החדשה המתריעה מפני רעידות אדמה בישראל, המכון הגיאולוגי, ירושלים. יואב איתיאל
מערכת "תרועה"/יואב איתיאל

זו רעידת האדמה הרביעית השנה בצפון - ובמרכז המחקר והמידע של הכנסת מזכירים מסמך שפורסם לאחרונה ושחשף כי במשך שנות יישומה של תוכנית תמ"א 38 - חוזקו ומוגנו מפני רעידות אדמה רק 1,337 מבנים הנאמדים בכ-1.7% מהמבנים המצריכים זאת בכל הארץ. כ-76% מהמבנים שחוזקו ומוגנו הם במחוזות תל אביב והמרכז, וכ-5% במחוזות צפון ודרום.

לפי הערכות משרד הבינוי והשיכון, יש בישראל כ-80 אלף מבנים בני שלוש קומות ומעלה הטעונים חיזוק, ובהם כ-810 אלף דירות. הערכות אלו מבוססות על מידע חלקי וחסר ואין מיפוי מסודר של מבנים אלו, אלא הערכות כלליות לגבי פוטנציאל המבנים בסיכון בלבד, המבוססות על שנת בניית המבנה ומספר הקומות בו, אך אלו ההערכות הקיימות כיום בידי גופי הממשלה.

לפי הערכות ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידת אדמה, בתרחיש של רעידת אדמה חזקה, בנוסף לפגיעות בנפש, כ-28,600 מבנים עלולים להיהרס או להינזק באופן חמור (נזק של לפחות 45% מערך הבניין), וכ-290 אלף מבנים נוספים עלולים להינזק במידה קלה או בינונית (נזק של 20%-5% מערך הבניין).

לאחרונה, בהשקת מערת "תרועה", החזר והזכיר פרופ' זוהר גבירצמן, מנהל המכון הגיאולוגי, כי מערכת ההתרעה איננה מחליפה את הצורך בחיזוק מבנים ישנים ובניית מבנים חדשים על פי תקן עמידות לרעידות אדמה. "רק חיזוק מבנים ובנייה עמידה יכולים למנוע קריסת מבנים", הדגיש.

הסיכוי לפגיעה מרעידת אדמה והיקף הנזק שעלול להיגרם בתרחיש כזה משתנים בין אזורים שונים של הארץ, בהתאם למידת פגיעותם לרעידות אדמה: יישובים הנמצאים קרוב לשבר הסורי אפריקאי - כלומר, לאורך הערבה, בקעת ים המלח, בקעת כינרת, עמק יזרעאל ואצבע הגליל - נמצאים בסכנה גדולה יותר מאשר אזורי החוף והשפלה הפנימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully