וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ספג שריקות בוז כשהתייחס למות הקשיש הפלסטיני, וענה: "זה יכול להיות הסבא שלנו"

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 21:52

הנשיא השתתף בכנס לזכר הרב צבי יהודה קוק וציטט מדברים שכתב האחרון לאחר שהיה עד לאירוע של תקיפת ערבים בידי נערים יהודים לפני 75 שנה: "מילותיו תקפות גם היום". בסיום נאומו, הרצוג ביקר את קריאות הביניים: "צריך ללמוד לאהוב את האחר" - וזכה לתשואות מרוב הקהל

בווידאו: הרצוג, במהלך כנס לציון 40 שנה לפטירתו של הרב צבי יהודה קוק/מערכת וואלה!

הנשיא יצחק הרצוג השתתף הערב (שלישי) בכנס לציון 40 שנה לפטירתו של הרב צבי יהודה קוק, ראש ישיבת מרכז הרב. במהלך נאומו התייחס הנשיא למות הפלסטיני בן ה-80 עמר אסעד וספג קריאות מחאה ושריקות בוז מצד חלק מהנוכחים, אך העמיד את המוחים במקום. בסיום דבריו קיבל הנשיא מחיאות כפיים ותשואות מצד רוב הקהל באולם.

הקריאות לעברו של הרצוג היו במהלך התייחסות בנאומו לערך המוסר היהודי בתורתו של הרב צבי יהודה קוק, לאחר שציטט מדברים שכתב אחרי שהיה עד לאירוע של תקיפת ערבים בידי נערים יהודים לפני 75 שנה. הרצוג ציטט את דברי הרב ואז התייחס למותו של עמר אסעד בן ה-80.

הרצוג, במהלך כנס לציון 40 שנה לפטירתו של הרב צבי יהודה קוק. צילום מסך, אתר רשמי
"מותו של עמר אסעד בן ה-80 צריך להיות תמרור אזהרה", יצקח הרצוג/אתר רשמי, צילום מסך

"מילותיו של הרב צבי יהודה תקפות ביתר-שאת גם היום", אמר הנשיא. "רק לפני ימים אחדים שמענו על מקרה טראגי, שבו עמר אסעד בן ה-80 מצא את מותו באירוע שצריך להיות תמרור אזהרה בפני כולנו. המוסר היהודי אינו יכול להכיל או להיות אדיש לכך. דבריו הנכוחים, הנוקבים, המדויקים של הרב צבי יהודה מחייבים גם היום. 'והיה מחניך קדוש', הוא ציווי יסוד שאל לנו לחרוג ממנו".

בסוף נאומו, הרצוג התייחס לקריאות הביניים והוסיף: "אני לא יכול להתעלם ממה שהיה פה לפני כמה דקות ואני אומר לכולם, צריך ללמוד לאהוב ולהכיר את האחר כי כולנו נבראנו בצלם וזה יכול להיות גם הסבא שלנו", והקהל הגיב בתמיכה במחיאות כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully