וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: ישראל שיגרה שליח לשיחות הגרעין בווינה

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 13:03

לקראת רגעי ההכרעה בשיחות, ראש האגף האסטרטגי במשרד החוץ, יוש זרקא, נשלח לקבל עדכונים ולהבהיר את עמדות ישראל על חזרה אפשרית להסכם הגרעין. "הוא יפגוש את כל הנושאים והנותנים חוץ מהאיראנים", אמר פקיד ישראלי בכיר. היום, נועד השליח עם ראשי צוותי המו"מ של המעצמות

בווידאו: רה"מ אומר בוועדת חוץ וביטחון כי ישראל אינה מחויבת להסכמי הגרעין עם איראן/צילום: ערוץ הכנסת

באופן חריג ישראל שיגרה לווינה שליח לפגישות עם ראשי צוותי המו"מ של ארצות הברית ושאר המעצמות עם איראן, כדי לקבל עדכונים ולהבהיר את עמדותיה בנוגע לחזרה אפשרית להסכם הגרעין, כך אמרו היום (שלישי) פקידים ישראלים בכירים.

מדובר בפעם הראשונה שישראל עושה זאת מאז חודשו שיחות הגרעין עם איראן לאחר כניסתו של הנשיא ביידן לתפקיד. המהלך מגיע כאשר המו"מ בין איראן למעצמות נכנס לרגעי ההכרעה של הגעה להסכם או כישלון.

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה. נובמבר, 2021/רויטרס

השליח הישראלי הוא ראש האגף האסטרטגי במשרד החוץ, יוש זרקא. האחרון נפגש אתמול עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי והיום נפגש עם ראשי צוותי המו"מ של המעצמות. "הוא יפגוש את כל הנושאים והנותנים חוץ מאת האיראנים", אמר פקיד ישראלי בכיר.

ההחלטה לשגר את זרקא לווינה התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה במשרד החוץ בשבוע שעבר לגבי שיחות הגרעין. בכירי משרד החוץ העלו את הרעיון ושר החוץ לפיד נתן את הסכמתו.

בישראל מודאגים מאוד שברגעי ההכרעה של המו"מ ארה"ב ושאר המעצמות יבצעו ויתורים נוספים שיהפכו את הסכם הגרעין מ-2015 לגרוע עוד יותר. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בריאיון שפורסם הבוקר בעיתון הבחרייני "אל-איאם" כי חזרה להסכם הגרעין תהיה "שגיאה אסטרטגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully