וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים בפריז ירו למוות באדם שתקף אותם בסכין בתחנת רכבת

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 13:28

התוקף היה מוכר למשטרה משוטטות בתחנת גאר דו נור, מהעמוסות ביותר באירופה. על הסכין שלו נכתב "ACAB", ואין חשד לטרור. סוגיית הביטחון היא בין הנושאים המרכזיים בבחירות הקרובות לנשיאות, שבהן מקרון יתמודד עם שורת יריבים מהימין ומהימין הקיצוני

כוחות משטרה בתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז, צרפת, 14 בפברואר 2022. רויטרס
כוחות משטרה בתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז, צרפת, 14 בפברואר 2022/רויטרס

משטרת צרפת ירתה היום (שני) למוות באדם שתקף אותם הבוקר בסכין בתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז - כך אמרו מקורות במשטרה. התוקף, שהיה מוכר למשטרה, התנפל על שני שוטרים שסיירו בתחנה, מהעמוסות ביותר באירופה עם סכין בוארך 30 ס"מ. לפי אחד המקורות, שדיבר בעילום שם, על הסכין היה כתוב ACAB - ראשי תיבות באנגלית של הסיסמה האנטי-משטרתית "כל השוטרים מנוולים".

שר הפנים, ג'רלד דרמנין, כתב בטוויטר כי השוטרים פתחו באש ו"נטרלו את הסכנה עבורם ועבור הנוסעים". לדבריו, ההתקפה התרחשה בשעה 7:00, ולא היו נפגעים נוספים פרט לתוקף. כתב טלוויזיה מקומי שהיה בתחנה - שדרכה עוברת היורסטאר מלונדון ואליה וכן רכבות מהירות המחברות את צרפת עם בלגיה והולנד - העלה לרשתות החברתיות תיעוד מהתקרית, ובו נשמעו שתי יריות.

שר התחבורה אמר כי התוקף היה מוכר למשטרה משוטטות בתחנה. "נראה שהוא תשף את השוטרים עם סכין, ואילץ אותם להשתמש בנשק שלהם", אמר השר, ז'אן-בפטיסט דז'בארי, לערוץ RMC.

כוחות משטרה בתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז, צרפת, 14 בפברואר 2022. רויטרס
כוחות משטרה בתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז, צרפת, 14 בפברואר 2022/רויטרס

צרפת נותרה בכוננות גבוהה מפני מתקפות טרור מאז שמאות בני אדם נהרגו בפיגועים ב-2015 וב-2020. עם זאת, הרשויות לא קשרו את התקרית היום לטרור, והתביעה למאבק בטרור אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היא לא התבקשה לחקור את האירוע.

סוגיית הביטחון היא בין הנושאים המרכזיים ביותר בקמפיינים של המועמדים בבחירות לנשיאות שיתקיימו באפריל. הנשיא עמנואל מקרון צפוי להתמודד על כהונה שנייה, ויריביו המרכזיים הם מהימין והמימין הקיצוני המאשימים אותו ביד רכה כלפי הפשיעה וההגירה.

נציגי המשטרה דורשים בחודשים האחרונים מהממשלה להבטיח הגנה טובה יותר לשוטרים, שבעצמם מואשמים בגזענות. מפקד משטרת פריז שיבח את "האומץ של השוטרים שהגיבו ברוגע למתקפה פחדנית".

איגוד השוטרים אמר כי התוקף היה "טרוריסט אנטי-משטרתי", שתקף את השוטרים בסכין "על מנת להרוג אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully