וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות העביר חולי קורונה למוסד גריאטרי, תושבים חסמו את הדרך לאמבולנסים

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 20:49

במשרד החלו להעביר חולי קורונה למוסדות גריאטריים בשל העומס בבתי החולים. אלא שתושבים ביישוב עומר טוענים כי המוסד מיועד לאוכלוסיה בוגרת, עליה הגנו לאורך המגפה. במשרד פנו למשטרה: "התנהלות התושבים מסכנת חיים". ראש המועצה לוואלה!: "לפיד בוער באמצע שדה קוצים"

בווידאו: משרד הבריאות פנה למשטרה: תושבי עומר מונעים טיפול רפואי מחולי קורונה/מערכת וואלה!

תושבים ביישוב עומר חסמו היום (ראשון) את דרכם של אמבולנסים שהעבירו חולי קורונה למוסד גריאטרי ביישוב. זאת, לאחר שמשרד הבריאות החל להעביר חולי קורונה סיעודיים למוסד בעקבות העומסים על בתי החולים. במשרד הבריאות פנו למשטרה, בעוד שהתושבים טוענים כי המתחם אליו חסמו את גישת האמבולנסים, הנמצא בשכונת גני עומר, מיועד לאוכלוסייה בוגרת, עליה הגנו לכל אורך תקופת הקורונה.

בעקבות העומסים על בתי החולים הכלליים, משרד הבריאות החליט להעביר חולי קורונה סיעודיים לבתי חולים גריאטריים הסמוכים למקום המגורים של המטופל. בשנתיים האחרונות מקבל המתחם מעט אורחים, שנכנסים רק לאחר תוצאת בדיקת קורונה שלילית.

בתוך המתחם ישנו בית חולים גריאטרי בשם 'בית בלב' של קופת חולים מכבי, ובמשרד הבריאות טוענים כי הכניסה למחלקת הקורונה נפרדת מיתר המתחם כך שסכנת ההידבקות נמוכה מאוד, אך תושבי עומר טוענים כי הם עדיין מפחדים מהדבקה. לפי שעה, אחד האמבולנסים עשה את דרכו בחזרה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שנחסמה דרכו לתוך המתחם.

פיני בדש, בפתיחת קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, בית סוקולוב, 20 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"משרד הבריאות זרק לפיד בוער בשדה קוצים". ראש מועצת עומר, פיני בדש/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש ופרויקטור הקורנה פרופסור סלמן זרקא ניסו לדבר אל ליבו של ראש מועצת עומר פיני בדש, שיאפשר את כניסת האמבולנסים אך הוא סירב. בדש הסביר לוואלה!: "לא ייתכן שמשרד הבריאות יזרקו לפיד בוער באמצע שדה קוצים. משרד הבריאות החליט להפוך את המקום הזה לבית חולים קורונה אחרי שאנחנו החלטנו לשמור עליהם. אף אחד שם לא תושב עומר".

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה של משרד הבריאות נמסר: "התנהלות תושבי גני עומר, שחוסמים כניסת אמבולנסים למתחם ומונעים טיפול בחולי קורונה, אינה סבירה ומסכנת חיים. מדובר בבי"ח גריאטרי שיקומי, הקיים שנים, ונותן שירותים למטופלים מכלל בתי החולים הכלליים באזור הדרום לכלל תושבי הדרום, ולא רק לתושבי המקום, ואין לכך תחליף באזור כולו. יודגש, כי ישנה הפרדה בין הכניסה למתחם של גני עומר לבין הכניסה לבית החולים הגריאטרי, ועל כן הטענה על סכנת הידבקות הינה מופרכת. משרד הבריאות פנה למשטרה, בכדי למנוע ממי שמנסה למנוע בבריונות את כניסת האמבולנסים ואת הטיפול בחולי הקורונה".

'מבית בלב' מבית מכבי נמסר: "משרד הבריאות הוא שהנחה על פתיחת מחלקת הקורונה במקום. פתיחת מחלקות קורונה ברחבי הארץ היא באחריות משרד הבריאות, ואנו מבצעים את מדיניותו בשטח. יש לאפשר לצוותים הרפואיים לבצע את עבודתם ולאפשר את כניסת האמבולנסים המובילים מטופלים - כל הפרעה כזו עלולה לסכן לחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully