וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מפלישה רוסית: סגנית שר החוץ של אוקראינה נועדה עם לפיד

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 15:26

אמינה ג'אפרובה המבקרת בישראל נפגשה עם שר החוץ, שהביע תקווה "שההסלמה תיבלם בעקבות מגעים דיפלומטיים בהובלתה של ארצות הברית", והדגיש את דאגת ממשלת ישראל לאזרחים ישראלים וליהודים הנמצאים כעת באוקראינה

בווידאו: בישיבת הממשלה קורא בנט לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה/מערכת וואלה!

סגנית שר החוץ של אוקראינה, אמינה ג'אפרובה, נועדה היום (ראשון) בביקורה בישראל עם שר החוץ יאיר לפיד. זאת, על רקע החשש מפלישה רוסית.

על פי הודעת משרד החוץ, בפגישה הביע לפיד "דאגה מהמשבר המסלים באוקראינה", והביע תקווה "שההסלמה תיבלם בעקבות מגעים דיפלומטיים בהובלתה של ארצות הברית". עוד נמסר כי הוא עדכן את סגנית השר בהיערכות שגרירות ישראל במדינה ותגבורה, והדגיש את דאגת ממשלת ישראל לאזרחים ישראלים וליהודים הנמצאים כעת באוקראינה.

פגישת שר החוץ לפיד עם אמינה ג'אפרובה, סגנית שר החוץ האוקראינית 13 בפברואר 2022. מערכת וואלה, אתר רשמי
ג'אפרובה ולפיד, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא היום שוב לישראלים לצאת מאוקראינה מיד. "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה, אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים. ולכן, במהלך השבת, שר החוץ, אני והצוותים שלנו, דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה. "אני קורא פה שוב, לישראלים באוקראינה - שובו הביתה. אל תקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

לפי בכיר במשרד החוץ, האגף הקונסולרי במשרד יתגבר את המדור הקונסולרי בקייב בעובדים, שישוגרו מהארץ כדי לתת מענה לפניות חירום של ישראלים בדגש על הוצאת דרכונים ומסמכי נסיעה. עוד אמר כי הם בקשר עם הקהילה היהודית.

באוקראינה ישנם כ-150-200 אלף יהודים במדינה. בנוסף יש בין עשרת אלפים ל-15 אלף ישראלים במדינה. 4,500 ישראלים כבר נרשמו בשגרירות. בכיר במשרד החוץ אמר כי לא מדובר ברשימת חילוץ אלא ברשימת קשר, באמצעותה יהיה ניתן לשמור על קשר עם הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully