וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היפה: הגיע במסגרת חילופי סטודנטים - ונעקץ עם נחיתתו

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 11:26

אלכס זיאס בן ה-24 הגיע לישראל מיוון בציפייה למזג אוויר נעים ולימודים איכותיים. כבר בנסיעה מנתב"ג לרחובות חויב ב-689 שקלים - ואפילו לא קיבל עודף מ-700. בתל אביב, הדירה ששכר מראש ב-1,600 שקלים מ-Airbnb לא הייתה קיימת. בעקבות המקרה הוא הגיש תלונה במשטרה

כתבה של אבי אשכנזי על משבר המוניות נתב"ג 20 ביוני 2017. ניב אהרונסון
תחנת המוניות בנתב"ג. למצולמים אין קשר לכתבה/ניב אהרונסון

אלכסנדר זיאס בן ה-24 הגיע לישראל מיוון במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים - אך כבר עם נחיתתו פגש ב"ישראלי היפה". בדרכו למכון ויצמן שברחובות, נהג מונית ביקש ממנו תשלום מנופח של כ-700 שקלים עבור נסיעה משדה התעופה, והדירה ששכר ברשת ב-1,600 שקלים בתל אביב - לא הייתה קיימת במציאות.

זיאס, במקור מכרתים, נחת בנתב"ג ביום רביעי לקראת לימודיו במכללת HIT בחולון. "לפני שהגעתי לישראל שמעתי שיש פה מזג אוויר יפה ואוניברסיאות טובות, וקצת יקרות", אמר לוואלה!. עם זאת, כבר בתום הנסיעה התמונה היפה שצוירה לו - נהרסה. "בתום הנסיעה נהג המונית הראה לי את המונה בעלות של 689 שקל. הייתי המום. שאלתי מספר פעמים אם זה המחיר והוא השיב לי שכן. שילמתי לו 700 שקל במזומן, והוא אמר שאין לו עודף לתת לי".

אלכסנדר זיאס. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"שמעתי שיש פה מזג אוויר יפה ואוניברסיאות טובות". זיאס/אתר רשמי, באדיבות המצולם

בעקבות המקרה, שפרסמה לראשונה מיכל רז חיימוביץ בגלובס, הוא החליט לפנות למשטרה - אולם לא בכך תמו בעיותיו. "הזמנתי דירה ב-Airbnb ברחוב מסילת ישרים בתל אביב במחיר של 1,600 שקל. נסעתי לראות את הדירה יום לפני הסיכום על כניסתי אליה. הגעתי למקום, ולהפתעתי התברר לי שהדירה לא קיימת וסגורה. ישבתי בבר סמוך בלוינסקי, סיפרתי לנוכחים על המקרה. הם הכירו את בעל הדירה. התקשרנו אליו, והוא השיב שהדירה לא רלוונטית להשכרה והיא הופיעה בטעות במאגרים באתר".

לדברי רפאל רוז, בעלים של חברת נינו ניהול נכסי נופש וחבר באיגוד מפעילי הדירות לטווח קצר בישראל, "עקיצה כזו לא ניתנת לביצוע כי הכסף מ-Airbnb מגיע למארח רק 24 לאחר הצ'ק אין. כך, אם יש בעיה עם הדירה - Airbnb מחזירים לאורח את הכסף או מוצאים לו פתרון. בכל אופן בעל הדירה לא יקבל שקל. כל זאת בהנחה שהאורח עבד רק דרך האתר של Airbnb ולא עקף אותם לביצוע ההזמנה. לכן, בפועל לא היתה עקיצה. מקסימום רשלנות של המארח וכספו של האורח יוחזר אליו אלא אם הוא ניסה בעצמו 'לעקוץ' את אירבנב על ידי עקיפתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully