וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתמחים הפגינו בתל אביב בדרישה לממש את מתווה קיצור התורנויות

עודכן לאחרונה: 12.2.2022 / 23:00

המתמחים צעדו ברחוב אבן גבירול וחסמו את הכביש ליד כיכר רבין. המשטרה התעמתה עם המפגינים במקום, ועצרה את אחת מראשי הארגונים המוחים. לפני סיום ההפגנה השמיעו המפגינים הקלטה של שר הבריאות, בה מבטיח לקצר את התורנויות בכל בתי החולים

בווידאו: עשרות מתמחים מפגינים בתל אביב/מערכת וואלה!

עשרות רופאים מתמחים הפגינו הערב (שבת) בתל אביב בדרישה לממש את המתווה לקיצור התורנויות בבתי החולים. המפגינים חסמו את הכביש ברחוב אבן גבירול סמוך לכיכר רבין תוך שהם קוראים "או שמקצרים או שמתפטרים, משרד הבריאות הם שקרנים" ו-"26, הורוביץ תתבייש". המשטרה התעמתה עם המפגינים, ועצרה את מנהלת המטה של הארגון "מרשם".

באוקטובר האחרון קיבלו הרופאים המתמחים את המתווה שהציג שר הבריאות ניצן הורוביץ. זאת, לאחר שבועיים סוערים של משא ומתן בין נציגי המתמחים לבין משרד הבריאות והממשלה בעניין יישום המתווה גם על בתי חולים במרכז הארץ, נוסף לפריפריה.

לפי המתווה שסוכם, בשלב הראשון הוא יחול על עשרה בתי החולים בפריפריה, לאחר מכן בבתי החולים במרכז ולבסוף יחול בכל המחלקות.

מחאת המתמחים בתל אביב, 12 בפברואר 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
מחאת המתמחים בתל אביב, 12 בפברואר 2022/אתר רשמי, אלעד גוטמן

השר מנה עוגנים שיתנו ודאות למתמחים שהמתווה אכן יתקדם לאורך השנים ואמר כי "עד סוף 2025 נחיל את כל הסעיפים". כלומר, לפי השר, בתוך ארבע שנים המתווה יחול על כלל בתי החולים בארץ.

"המאבק על אורך התורניות מלווה את ישראל שנים ארוכות, הרבה הבטחות ואפס מעשים", אמר אז הורוביץ. כל ממשלות ישראל בחרו להתעלם מזה עד הממשלה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully