וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התפוצות: על ישראל להציע פתרון מידי ליהודי אוקראינה אם יקלעו למצוקה

עודכן לאחרונה: 12.2.2022 / 19:45

בצל האיומים בפלישה רוסית לאוקראינה, אמר לוואלה! נחמן שי כי על ישראל להיערך לעליית חירום של יהודים מהמדינה האירופית. "ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי, ויש להציע להם פתרון מידי", אמר. בתוך כך, פתחה הממשלה בהיערכות לקראת הוצאת אזרחי ישראל מאוקראינה

בווידאו: המשבר בין רוסיה לאוקראינה - כוחות אמריקנים ראשונים מגיעים לגרמניה/צילום: רויטרס

שר התפוצות נחמן שי אמר היום (שבת) לוואלה! כי על ישראל להציע פתרון מידי ליהודי אוקראינה בצל איומי הפלישה הרוסית. "ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי", אמר, "אם הקהילה היהודית באוקראינה תיקלע למצוקה, כתוצאה מעימות בין רוסיה לבין אוקראינה, עלינו להציע להם פתרון מידי של עליית חירום לישראל, עכשיו".

במהלך השבת פתחה הממשלה בהיערכות לקראת הוצאת אזרחי ישראל מאוקראינה. לדברי בכיר ישראלי, בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט הערב, בנוגע להתפתחויות באוקראינה, סוכם להחמיר את אזהרת המסע ולהורות לישראלים לעזוב מידית את המדינה. שר הביטחון בני גנץ קיים במהלך השבת התייעצויות ביטחוניות בנוגע למצב באוקראינה. בהמשך להתפתחויות, שר הביטחון הנחה את צה"ל, להיערך לאפשרות שיידרש סיוע בהבאת ישראלים לארץ, בהתאם לתרחישים והערכות המצב.

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"אם הקהילה באוקראינה תקלע למצוקה, על ישראל לפעול". שי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום החליט שר החוץ יאיר לפיד על מעבר של המשרד לעבודה במתכונת חירום. שגרירות ישראל ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר בקייב. לפיד שוחח עם שגריר ישראל מיכאל ברודסקי וידבר בהמשך עם שאר השליחים הישראלים בשגרירות כדי לקבל דיווח ישיר על המצב.

לפי דברי בכיר במשרד, האגף הקונסולרי יתגבר את המדור הקונסולרי בקייב בעובדים, שישלחו מהארץ כדי לתת מענה לפניות חירום של ישראלים בדגש על הוצאת דרכונים ומסמכי נסיעה. עוד אמר כי הם בקשר עם הקהילה היהודית.

באוקראינה ישנם כ-150-200 אלף יהודים במדינה. בנוסף יש בין עשרת אלפים ל-15 אלף ישראלים במדינה. 4,500 ישראלים כבר נרשמו בשגרירות. בכיר במשרד החוץ אמר כי לא מדובר ברשימת חילוץ אלא ברשימת קשר, באמצעותה יהיה ניתן לשמור על קשר עם הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully