וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בכל מדדי תחלואת הקורונה; בשבוע הבא: דיונים על הקלות נוספות

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 13:44

27,723 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מקדם ההדבקה נמצא בירידה ונעמד על 0.76. שיעור הנבדקים החיוביים אתמול 21.75%. בהמשך לירידות במדדים, בשבוע הבא ידונו על הקלות נוספות. מסתמן כי לאחר היציאה מהגל החמישי עדיין יהיו אלפי מאומתים ביום

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

נרשמה ירידה במספר החולים שמצבם מוגדר קשה ומספרם 1,074 - כך עולה היום (שישי) מנתוני משרד הבריאות. כמו כן, מקדם ההדבקה ממשיך אף הוא לרדת ונעמד על 0.76.

ירידה נרשמה גם במספר המאומתים היומי שהוא 27,723 בני אדם. שיעור הנבדקים החיוביים אתמול 21.75%. מסתמן כי לאחר הגל החמישי, עדיין יהיו אלפי מאומתים ביום, וזאת בניגוד ליציאה מהגלים השלישי והרביעי.

בהמשך לירידות שנרשמו בכל מדדי תחלואת הקורונה, בשבוע הבא ידונו על הקלות נוספות. נשקלת האפשרות לביטול בדיקת PCR לפני המראה לילדים שאינם מחוסנים (טרם הוחלט אם מגיל 5 או 12). כמו כן, קבינת המומחים יתכנס ביום שלישי וייתכן כי ידונו על הסרת מסיכות במרחב הפתוח.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר השבוע בריאיון ב-103FM כי אין ספק שלעומס בבתי החולים בעקבות הקורונה יש מחירים. "יש לו מחירים גם בחיי אדם וגם בנטל שיש על כוח האדם הרפואי. אני מקווה שעכשיו נראה הקלה קצת", אמר. "כל אחד שנפטר זה כואב, אבל צריך לזכור את הצד השני במשוואה וזה פגיעה בהרבה מאוד אנשים כאשר אתה סוגר את המשק ומייצר מגבלות".

על התו הירוק אמר כי הוא פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully