וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: המדינה לא תפגע בשכרם של עובדי המדינה שנמצאים בשליחות בחו"ל

יניב לוי

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 19:56

לאחר שב-2018 קבעה המדינה באופן חד-צדדי שהתשלומים עבור אחזקת בית וייצוג של שליחיה בחו"ל ישולמו כהחזרי הוצאות, בית הדין קיבל את עמדת ההסתדרות, והחליט: דמי האחזקה ישולמו כרכיב בשכר. לגבי דמי הייצוג קבע כי הם רכיב הוצאות, אך הבהיר שעל המדינה לנהל על כך מו"מ

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בראשות סגנית הנשיא, השופטת שרה ברוינר ישרזדה, הכריע היום (חמישי) בבקשת צד שהגישו ההסתדרות, ועד עובדי משרד החוץ וועד עובדי משרד הביטחון, בעניין תשלומי רכיב אחזקת בית ודמי ייצוג של שליחי שני המשרדים.

עניינה של הבקשה בהחלטת המדינה משנת 2018 לשנות חד-צדדית את האופן בו הועברו תשלומי הייצוגים בפועל לשליחי משרד החוץ ומשרד הביטחון לאורך השנים, כך שאלו ישולמו כהחזרי הוצאות תלויי קבלות ולא כתשלום קבוע בשכר.

בעקבות זאת הגישה ההסתדרות, יחד עם ועדי משרד החוץ והביטחון בקשת צד במסגרתה התבקש בית המשפט לקבוע, בין היתר, כי רכיבי "תשלומי הייצוגים" כולל אחזקת בית מהווים רכיבי שכר, וכי בכל מקרה המדינה לא רשאית לבצע שינויים ביחס אליהם באופן חד-צדדי וללא ניהול מו"מ והגעה להסכמות עם ההסתדרות ו/או הוועדים הרלוונטיים בעניין.

בניין משרד החוץ, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
שכרם של עובדי המשרדים החוץ והביטחון לא ייפגע. בניין משרד החוץ בירושלים/אתר רשמי, ויקיפדיה

בפסק הדין שניתן היום נקבע כי רכיב אחזקת הבית מהווה רכיב שכר, וכי המדינה לא יכולה לפגוע בתנאי שכרם של עובדים אלה. לעניין רכיב דמי הייצוג נקבע כי מדובר בעיקרו ברכיב הוצאות, אך בית הדין הבהיר שלאור הנסיבות ונוכח ההשלכות שיש לשינוי שהמדינה מבקשת לנקוט על תנאי העבודה והשכר של העובדים הללו, הרי שאין די ביידוע והיוועצות עם נציגות העובדים - אלא על המדינה חלה החובה לנהל מו"מ עם העובדים לגבי השלכות שינוי המדיניות.

את ההסתדרות ייצגו בהליך ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד חנה שניצר-רהב, ועו"ד מאיה פרנקו. את ועד עובדי משרד החוץ ייצגה עו"ד אסתר הרשקוביץ ואת ועד עובדי משרד הביטחון ייצגה עו"ד טל מאירסון.

הכותב הוא יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully