וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מטען חבלה בקאדילק של האישה: עבריינים מהצפון הואשמו בניסיון חיסול

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 13:56

שמעון אבוחצרה ואליהו איסקוב נתפסו "על חם" לאחר שהתקינו מטען עם חומר נפץ קטלני ברכב הרשום על שם רעיית היעד, תושב טירת הכרמל. על פי החשד, בכוונתם היה לפוצץ את הרכב בשלט רחוק עם שובו של העבריין מחו"ל ביום למחרת. מעצרם הוארך עד להחלטה אחרת

בווידאו: ראש צוות חקירת בימ"ר חוף מספר על מעצר 2 תושבי טירת כרמל בחשד לניסיון חיסול/צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שני עבריינים מהצפון בגין ניסיון חיסול של תושב טירת הכרמל לפני שלושה שבועות. השניים, שמעון אבוחצרה בן 40 מטירת כרמל ואליהו איסקוב בן 26 מנהריה, נאשמים כי הטמינו מטען חבלה גדול ברכב של אשת העבריין.

אבוחצרה ואיסקוב נעצרו בשעת מעשה, בעת שהיעד שהה בחו"ל, וההתנקשות סוכלה. זאת בזכות עירנות של אזרח שהבחין בתנועה חשודה ליד הבניין, ותגובה מהירה של המשטרה. השניים עצורים מאז והרקע לסכסוך לא התברר.

על פי כתב האישום, בסביבות השעה 03:50 ביום חמישי הגיעו אבוחצרה ואיסקוב ברכב שברולט בסמוך בניין תחתיו חנתה מכונית הקאדילק הרשומה על שם אשתו של מי שהיה היעד להתנקשות. את לוחית הזיהוי של השברולט הם שינו קודם לכן באמצעות פיסות איזולירבנד שחור. הם צעדו רגלית לכיוון הבית והחניה כשהם לבושים שחור, עוטים כפפות ומסיכות פנים המכסות אותם למעט העיניים והם נושאים עמם את המטען.

המטען הכיל חומר נפץ פלסטי קטלני ואחד מחומרי הנפץ החזקים ביותר בשימוש צבאי מסוג RDX במשקל של 785 גרם, עם נפץ תקני ומערכת הפעלה אלחוטית. מכתב האישום עולה שאיסקוב הצמיד את המטען אל תחתית רכב הקאדילק במגנטים ומתג ההפעלה הועבר למצב "דולק". על פי חשד המשטרה, בכוונתם היה לפוצץ את הרכב עם שובו של העבריין לארץ למחרת, בעת שיהיה ברכב.

חומר הנפץ הפלסטי הקטלני מניסיון החיסול בטירת כרמל ומנגנון ההפעלה בשלט רחוק. תיק החקירה, אתר רשמי
השלט שיועד להפעיל את מטען החבלה - ונתפס/אתר רשמי, תיק החקירה
עו"ד מיכאל כרמל, סנגורו של משה איבגי לאחר החלטת גזר הדין בבית משפט השלום בחיפה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
עו"ד מיכאל כרמל/ראובן קסטרו

עוד עולה מכתב האישום כי בתוך כשש דקות הם כבר עזבו את המקום בנסיעה פרועה ברכבם אבל שוטרי סיור של תחנת טירת כרמל בניידת הבחינו בהם, נסעו אחריהם וכרזו להם לעצור. בתום מרדף קצר חסמה ניידת משטרה את דרכה של השברולט והשניים נעצרו. במשטרה טוענים כי איסקוב היה במושב האחורי ונלכד תוך שהוא מחליף את בגדיו. ברכב נמצא בין היתר השלט-רחוק המפעיל את מטען החבלה, וכן בגדים ונעליים להחלפה, כובעי גרב, פאה נכרית וכפפות.

היחידה המרכזית של מחוז חוף הוזעקה וחקרה תוך שגם אימתה שהשלט מפעיל את מנגנון המטען שהוצמד לרכב. השניים שתקו בחקירותיהם אבל אבוחצרה טען שמדובר בשלט השייך לאופניים חשמליים שלו. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי אשתו נחקרה אף היא וטענה כי אין לה מושג באיזה אופניים מדובר וכי אין לו בכלל אופניים חשמליים. טביעת נעל בבוץ ליד הבית נמצאה תואמת לנעלו של אבוחצרה. מצלמות אבטחה בסביבת הבניין תיעדו את השניים בפעילותם ואת פרטי הלבוש שהיו עליהם. שמעון אבוחצרה ואליהו איסקוב מואשמים בניסיון לחבול בחומר נפיץ, עבירות בנשק ועבירות נוספות.

חומר הנפץ הפלסטי הקטלני מניסיון החיסול בטירת כרמל ומנגנון ההפעלה בשלט רחוק. תיק החקירה, אתר רשמי
חומרי הנפץ הקטלניים שנתפסו/אתר רשמי, תיק החקירה
עורך הדין שלומי שרון. באדיבות המצולמים
שלומי שרון/באדיבות המצולמים

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות באמצעות התובע עו"ד יניב זוהר את הארכת מעצר השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. סניגוריהם, עורכי הדין מיכאל כרמל ושלומי שרון, קיבלו הבוקר לידם את תיק החקירה ותוך שהם לומדים אותו עד דיון לגופה של הבקשה, ובהסכמתם והסכמת עו"ד אביבית קבדה מהפרקליטות, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully