וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלקח מסמכים מהבית הלבן: הארכיון הלאומי דורש לחקור את טראמפ

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 10:25

וושינגטון פוסט דיווח כי הגוף האחראי על שמירת מסמכים נשיאותיים פנה למשרד המשפטים בבקשה לחקור את הנשיא לשעבר, שמאחוזתו בפלורידה הוחזרו 15 ארגזים עם מסמכים רשמיים. טראמפ אף נהג לקרוע מסמכים, והארכיון נדרש להדביקם בחזרה

27.01.17 – טראמפ חותם על צו נשיאותי שעוצר הגעתם של פליטים לארה"ב וכן אוסר את כניסתם של מוסלמים משבע מדינות למשך לשלושה חודשים (3 רויטרס). רויטרס
בין המסמכים שלקח - התכתבויות עם קים ג'ונג און. טראמפ/רויטרס

הארכיון הלאומי של ארצות הברית, המתעד את המסמכים הנשיאותיים הרשמיים, ביקש ממשרד המשפטים לחקור את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - כך דווח אמש (רביעי) בוושינגטון פוסט. בארכיון הלאומי ובמשרד המשפטים לא הגיבו על הדיווח.

בשבועות האחרונים פורסם מידע חדש על הטיפול של טראמפ במסמכים רשמיים, וביום שני אישרו בארכיון הלאומי כי הם השיבו 15 ארגזי מסמכים מאחוזתו בפלורידה, שאותם לקח לאחר שעזב את הבית הלבן לפני יותר משנה. בין המסמכים שהוחרמו היו התכתבויות רשמיות בין טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און והמכתב שהותיר ברק אובמה לטראמפ בעת חילופי השלטון ביניהם.

לפי הדיווח, שהתבסס על שני מקורות המעורים בסוגייה, השיחות בין הארכיון הלאומי לבין משרד המשפטים הן ראשוניות ולא ברור אם אכן תיפתח חקירה. לפי חוק הרישומים הנשיאותיים, שעבר ב-1978 בעקבות פרשת ווטרגייט, נשיאים נדרשים להעביר את כל המיילים, המכתבים ומסמכים אחרים לארכיון הלאומי.

בשבוע שעבר, הסוכנות אישרה כי טראמפ נהג לקרוע מסמכים, גם כן בניגוד לחוק, וכי את חלק מהמסכים היה צורך להדביק בחזרה. הנשיא הרפובליקני לשעבר כבר ניסה ללא הצלחה לעתור נגד הארכיון הלאומי בניסיון לעצור את העברת רישומי הבית הלבן לוועדה בקונגרס החוקרת את ההסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully