וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל ממתקפת הטרור בפריז במשפטו: "לא הרגתי אף אחד"

סלאח עבד א-סלאם, היחיד ששרד את הפיגועים ב-2015 שבהן נרצחו 130 בני אדם, אמר בפתח עדותו כי "לא גרמתי אפילו לשריטה". הוא אמר כי בית המשפט שוגה בניסיונו להפוך אותו לשעיר לעזאזל אם יגזור עליו מאסר עולם

סלאח עבד א-סלאם, המחבל ששרד את מתקפת הטרור בפריז. משטרת בלגיה, אתר רשמי
לא הביע חרטה. עבד א-סלאם/אתר רשמי, משטרת בלגיה

המחבל היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015 אמר היום (רביעי) כי "לא הרגתי אף אחד, לא פגעתי באף אחד" כשעלה בפעם הראשונה אל דוכן העדים במשפט. "לא גרמתי אפילו לשריטה", אמר סלאח עבד א-סלאם לבית המשפט בהתפרצות פתאומית, לפני שהתביעה חקרה אותו על מעשי הטבח הקשה ביותר בימי שלום שבוצע על אדמת צרפת. 130 בני אדם נהרגו בסדרת הפיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בבירה.

עבד א-סלאם, בן 32, חזר על טענתו שהוא חבר בדאעש, אך אמר כי בית המשפט שוגה כשהוא מנסה להפוך אותו לשעיר לעזאזל באמצעות הטלת עונש אפשרי של מאסר עולם. הוא ניסה להרחיק את עצמו מיתר המחבלים, שכולם נהרגו במתקפה, ורמז שהוא שינה את דעתו ברגע האחרון. "בעתיד, כשמישהו במטרו או באוטובוס עם מזוודה העמוסה ב-50 ק"ג של חומר נפץ יחליט ברגע האחרון 'אני לא עושה זאת', הוא ידע שהוא לא יכול, משום שאחרת הוא ייכלא או ייהרג", אמר.

עבד א-סלאם סירב לשתף פעולה עם החוקרים מאז שנעצר במרץ 2016 בבלגיה, שבה נתפס אחרי חודשים ארוכים של מצוד אחרי המעורבים בפיגועים. עם זאת, הוא טוען שהוא השליך את חגורת הנפץ שלו ונמלט מבירת פריז בכאוס ששרר בה אחרי המתקפה וחמק אל רובע מולנביק בבריסל, שבו גדל.

בווידאו: החל משפטם של המעורבים בפיגועי 2015 בפריז/צילום: רויטרס

התביעה תתמקדת בתחילה בילדותו של עבד סלאם, שנהג לעשן מריחואנה ולבלות במועדונים ובקזינו, ובאירועים שקדמו למתקפות. אך היא מתעניינת בעיקר באחיו ברהים, שנסע לסוריה בתחילת 2015 והיה אחד המחבלים המתאבדים במתקפה בפריז; ובעבד אל-חמיד עבאוד, שעמד בראש התא ונהרג על ידי המשטרה כמה ימים אחרי פיגועי נובמבר.

אמו, אחותו וארוסתו לשעבר של עבד סלאם היו אמורות להעיד היום, אך בית המשפט עדכן שהן לא יגיעו, מבלי למסור פרטים נוספים.

עבד א-סלאם לא הביע חרטה במהלך עדותו. הוא אמר כי צרפת "ידעה את הסיכונים" כשתקפה מטרות של דאעש בסוריה כחלק מפעילותה בקואליציה הבינלאומית נגד הארגון הג'יהאדיסטי.

המשפט המתנהל בפריז בארבעת החודשים הוא הגדול ביותר בהיסטוריה של צרפת, ובו נוכחים מאות עותרים וקרובי משפחה של הקורבנות. עדותו של עבד א-סלאם בישרה על שלב חדש במשפט, שבו עומדים לדין 20 נאשמים - שישה מהם בהעדרם. עד כה, שני נאשמים אחרים בחרו לשמור על זכות השתיקה במשפט שצפוי להימשך תשעה חודשים.

"כשאני מסתכל עליו, אני פשוט לא מצליח להבין. איך הוא עשה את מה שעשה, את מה שהם עשו?", אמר פיליפ דופרון, שבנו נרצח באולם הבטקלאן, מוקד הטבח המרכזי במתקפת הטרור. "מה יוכל להסביר זאת? אבל שוב, אני חושב שהמשפט יסתיים מבלי שנוכל להבין", הוסיף דופרון, נשיא של ארגון המייצג את קורבנות המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully