וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך יותר מ-5 שנים התנין הזה היה תקוע בצמיג. עכשיו הסיוט נגמר

תושב מקומי באי סלוואסי שבאינדונזיה הצליח לפתות את הזוחל הענק ולנסר את הצמיג שנכרך סביב צווארו, והרשויות שחררו אותו מיד לטבע. ""רק רציתי לעזור, אני שונא לראות בעלי חיים לכודים וסובלים", אמר המחלץ, שצפוי לקבל פרס מהרשויות

תנין עם צמיג סביב צווארו באגם בפאלו, אינדונזיה, 2 בפברואר 2020. רויטרס
הסיוט נגמר. התנין והצמיג הכרוך סביב צווארו, 2020/רויטרס

תנין באינדונזיה, שראשו היה לכוד במשך יותר מחמש שנים בצמיג, שוחרר ממנו והוחזר לטבע באי סולוואסי. הרשויות ניסו לפתות את הזוחל מנהר מאז 2016, אחרי שתושבים בעיר פאלו הבחינו בצמיג אופנוע כרוך סביב צווארו, אך בסופו של דבר היה זה תושב מקומי שהצליח לשחרר את הזוחל - שאורכו 5.2 מטר - כשפיתה אותו עם תרנגולים במשך שלושה שבועות וכרך סביבו חבלים. עשרות תושבים סייעו לו במאמץ האחרון לגרור את התנין לגדת הנהר ולחתוך את הצמיג.

"רק רציתי לעזור, אני שונא לראות בעלי חיים לכודים וסובלים", אמר טילי, מוכר ציפורים בן 34, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "כבר הייתי מתוש אז נתתי להם לסיים את החילוץ, התנין היה כבד באופן לא רגיל, כולם הזיעו והתעייפו מאוד". התנין שוחרר מידית למים לאחר מכן, לקול תשואות התושבים.

פעילי סביבה סבורים כי ייתכן שמישהו שם במכוון את הצמיג סביב צווארו של התנין בניסיון כושל ללכוד אותו בתור חיית מחמד. אינדונזיה היא ביתם של כמה מינים של תנינים, ובנהר המקומי שורצים יותר מ-30 פרטים אחרים.

טילי הקדים את הרשויות במאמצי החילוץ, בשל העדר ציוד מתאים. "אתמול היה יום היסטורי עבורנו, אנחנו אסירי תודה שהתנין סוף סוף חולץ ואנחנו מעריכים את התושבים המקומיים שהפגינו דאגה לחיות הבר", אמר האסמוני האסמר, ראש סוכנות השימור המקומית, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

תיעוד מרגעי החילוץ

התנין עלה לכותרות בתחילת שנת 2020, כשהממשל המקומי הבטיח פרס לכל מי שיצליח לתפוס אותו ויסיר את הצמיג, אך בהמשך הוא ביטל את התחרות בשל החשש שהיא מסוכנת מדי. עם זאת, סוכנות השימור המקומית אמרה כי טילי זכאטי לפרס אחרי שהתכנית הנועזת שלו הצליחה.

"אנחנו נעניק לטילי פרס על מאמציו בחילוץ חיית הבר", אמר האסמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully