וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רוקחים הפגינו מול בניין ההסתדרות בתל אביב: "המקצוע שלנו במכירת חיסול"

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 19:46

הרוקחים מחו על תנאי העסקתם, ודרשו מההסתדרות לסייע להם להיכנס למו"מ עם משרד האוצר. לטענת המוחים, ההסכם הקיבוצי שנחתם עימם בשנות ה-90 אינו הולם את המקצוע כיום, והשכר הנמוך מביא לידי נטישתו. "מגיע לציבור הישראלי רוקחים מקצועיים ששומרים על חייהם"

בווידאו: הפגנת רוקחים מול בניין ההסתדרות בתל אביב/מערכת וואלה!

מאות רוקחים הפגינו היום (רביעי) ברחבת בניין ההסתדרות בתל אביב במחאה על תנאי העסקתם. בהפגנה הם קראו ליושב ראש ההסתדרות לצאת אליהם. "אפשר לנו להיכנס למשא ומתן עם משרד האוצר, אפשר לנו להציל את המקצוע ולשמור על הציבור הישראלי," דרשו.

המוחים טוענים כי ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ציבור הרוקחים בשנות ה-90 אינו הולם את תחומי המקצועות החדשים בתחום. שכרם הנמוך גורם לשחיקה במקצוע הרוקחות ומביא לידי נטישתו. "המקצוע שלנו במכירת חיסול," סיפר שימי שמריהו הללי, יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות הכללית. "לא ננוח עד שנחזור לשולחן המשא ומתן. ההפגנה הזו היא רק ההתחלה.

הפגנת רוקחי ברחבת בניין ההסתדרות, תל אביב, 9 בפברואר 2022. אביטל נתנזון, אתר רשמי
הפגנת הרוקחים, היום/אתר רשמי, אביטל נתנזון

"יצאנו למאבק על הבית שלנו למען הילדים שלנו ולמען החברה הישראלית. כי מקצוע הרוקחות נמצא בפשיטת רגל", המשיך שמריהו הללי. "לא ייתכן שרוקח מתחיל ירוויח 35 שקלים ברוטו לשעה. מגיע לנו שכר הגון, מגיע לנו הסכם קיבוצי שמגדיר את תחומי המקצועיות שלנו שהתפתחו מאז שנות ה-90, ומגיע לציבור הישראלי רוקחים מקצועיים ששומרים על חייהם". הוא קרא ליו"ר ההסתדרות לעזור להם, "תן לנו להיאבק על המקצוע שלנו, תן לנו להיכנס למשא ומתן עם משרד האוצר, תן לנו להציל את התחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully