וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקצוץ, טשטוש ואי סדרים במחזור: דוח תופעות הלוואי ממנת הבוסטר

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 15:28

מסקר שערך משרד הבריאות עולה כי מרבית הדיווחים בקרב מבוגרים היו על תופעות מקומיות או כלליות שחלפו בתום יום עד שלושה ימים. עם זאת, 10% מהנשים שדיווחו על תופעות, סבלו מאי-סדירות וסתית, ורק 4% עם תופעות נוירולוגיות ואלרגיות

בווידאו: קופות החולים החלו לחסן בני 60 ומעלה בחיסון רביעי/צילום: קופ"ח מאוחדת ולאומית

מרבית הדיווחים בקרב מבוגרים על תופעות לוואי בעקבות קבלת חיסון הבוסטר היו על תופעות לוואי מקומיות או כלליות שחלפו בתוך שלושה ימים - כך עולה מסקר של משרד הבריאות שתוצאותיו פורסמו היום (רביעי).

מטרת הסקר הייתה לבדוק את שכיחות התופעות שהופיעו תוך 30-21 יום מהחיסון השלישי של חברת פייזר נגד קורונה בקרב אזרחים בישראל בני יותר מ-18. הסקר שאושר על ידי ועדת הלסינקי העליונה של משרד הבריאות, כלל 2,049 משתתפים מתוכם 51% היו גברים ו-49% היו נשים.

עוד עולה ממסקנות הסקר כי דיווח על תופעות שכיח יותר בקרב נשים וצעירים. כמו כן, תופעות נוירולוגיות, אלרגיות ואחרות היו הרבה פחות שכיחות עם רק כ-4% מהדיווחים; עם זאת, 10% מהנשים עד גיל 54 שדיווחו על תופעות אחרות, סבלו מאי-סדירות וסתית.

מתחם החיסונים של ככלית בבית הצנחן, רמת גן 3 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בהשוואה לחיסונים קודמים - מרבית התופעות לא היו קשות. מתחם חיסונים של כללית/ראובן קסטרו

מסקנות הדוח מראות גם כי מיעוט התופעות הנוירולוגיות - עקצוץ, נימול, טשטוש בראייה, אלרגיות ואחרות - הופיעו בטווחי זמן ארוכים מהחיסון של עד חודש. יותר מחמישית ממי שדיווחו על תופעות אלה, פנו לקבלת טיפול רפואי.

כמו כן, מרבית התופעות שדווחו מכל הסוגים לאחר החיסון השלישי לא היו קשות יותר בהשוואה לחיסונים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully