וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההארה" שאחרי הקורונה: יותר מרבע מהעובדים עברו משרה לאחרונה

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 15:22

מדוח שפרסם פורום ארלוזורוב, שנשען על סקר עולמי, עולה כי יותר משני שליש מהעובדים רוצים איזון אחר בין העבודה לפנאי בחייהם על רקע השלכות משבר הקורונה, ורבים אחרים נדחקים לשוליים או מודרים מכוח העבודה כתוצאה מהמצב. "על המעסיקים להקשיב למה שהעובדים מבקשים"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של דוח העוני לשנת 2020/צילום: שלו שלום/TPS

כשני שליש מהעובדים בעולם - 67% - רוצים שינוי באיזון בין העבודה והפנאי בחייהם, ויותר מרבע החליפו לאחרונה משרה - כך עולה מדוח שפרסם היום (רביעי) פורום ארלוזרוב של ההסתדרות. הדוח נשען על סקר עולמי של חברות WorkMonitor ורנדסטארד, שנערך בקרב 34 שווקים ברחבי העולם, על בסיס כ-27 אלף נסקרים.

מתוצאות הסקר עולה כי עובדים רבים ברחבי העולם מוצאים עצמם כחלק ממה שמכונה "ההארה הגדולה" - כך מכנים הסוקרים את התופעה, בה לאחר משבר גדול - מגפה עולמית, במקרה הזה - עובדים שוקלים מחדש מה היו רוצים להשיג בחייהם ובקריירה שלהם. לפי הנתונים, 30% מהעובדים מחפשים עבודה אחרת, ו-26% החליפו לאחרונה משרה.

הדוח מעיד כי שווקי העבודה ברחבי העולם חווים תנועה של מיליוני עובדים בין עבודות ומגזרים שונים. בנוסף לכך, נכתב כי רבים מהעובדים נדחקים לשוליים או מודרים מכוח העבודה, כחלק מהשלכות מגפת הקורונה. יותר מ-70% מהעובדים בין הגילאים 35-18 מאמינים שיזדקקו להכשרה מקצועית נוספת כדי לעמוד בשינויים המתרחשים בשוק העבודה.

לשכת התעסוקה, ירושלים. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
30% מהעובדים מחפשים עבודה חדשה/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

זאת ועוד, הסקר בחן אילו היבטים חשובים במיוחד לעובדים בחיפוש העבודה, וגילה כי הגורם המשמעותי ביותר הוא התגמול הכספי. לצד זאת, המשיבים לסקר ציינו גם היבטים כגון גמישות העבודה, לוחות זמנים מרווחים, לחץ נמוך, הכשרה במיומנויות חדשות וסביבת עבודה בטוחה, המהווים גם הם שיקולים מכריעים בקבלת ההחלטה היכן לעבוד.

מנכ"ל פורום ארלוזורוב, עמית בן-צור, מסר בעקבות הגילויים העולים בדוח כי "אחת הדרכים החשובות ביותר שבהן ארגונים יכולים להרוויח את נאמנותו של עובד מוכשר היא להפגין אמפתיה". הוא קרא לחברות "להמשיך להבטיח את מחויבותן לספק את הצרכים של עובדיהן הן ברמת התגמול הכלכלי והן בהיבטים של תנאי העבודה", ולמעסיקים "להקשיב למה שהעובדים מבקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully