וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בדרום הודו אסרה על תלמידות להגיע עם חיג'אב

בתי הספר במדינת קרנטקה נסגרו לשלושה ימים בעקבות התפשטות ההפגנות נגד ההחלטה. מתנגדיה רואים בה חלק מהרדיפה המתגברת של הממשלה ההינדית לאומית של מודי. "למה הם התחילו עכשיו?"

סטודנטים מוסלמים מפגינים בניו דלהי נגד איסור על חבישת חיג'אב שהוטל בכמה מוסדות חינוך במדינת קרנקטה, הודו, 8 בפברואר 2022. רויטרס
כ-200 מיליון מוסלמים חיים בהודו. הפגנה נגד האיסור בניו דלהי, אתמול/רויטרס

הרשויות במדינת קרנטקה שבדרום הודו הורו על סגירת בתי הספר למשך שלושה ימים בעקבות הפגנות סוערות נגד ההחלטה לאסור על תלמידות מוסלמיות להגיע עם חיג'אב. ההחלטה הגבירה את החשש בקרב המיעוט המוסלמי בהודו מהתחזקות הלאומנות ההינדית תחת ראש הממשלה נרנדרה מודי.

במהלך הפגנות שהתקיימו אתמול במדינה, שוטרים ירו גז מדמיע כדי לפזר מפגינים באחד הקמפוסים הממשלתיים, בעוד שהמשטרה הגבירה את נוכחותה בבתי ספר בערים סמוכות. ראש ממשלת קרנטקה, בסווראג' בומאי, קרא להרגעת הרוחות אחרי ההכרזה על סגירת כל התיכונים במדינה למשך שלושה ימים. "אני קורא לכל התלמידים, המורים ומנהלי בתי הספר והמכללות לשמור על השלום ועל ההרמוניה", אמר.

בחודש שעבר הורה הממשל המקומי לתלמידות בבתי ספר ממשלתיים שלא לעטות חיג'אב, ובהמשך התרחבה ההחלטה למוסדות חינוך אחרים. במתחמי מוסדות החינוך, תלמידים מוסלמים שגינו את האיסור על עטיית חיג'אב התעמתו עם תלמידים הינדים שהאשימו את חבריהם לספסל הלימודים בהפרעה לחינוך שלהם.

"פתאום הם אומרים שאנחנו לא אמורים לעטות חיג'אב, למה הם התחילו עכשיו?", אמרה איישה, תלמידה במכללה על שם מהטמה גנדי בעיר אודופי. היא סיפרה כי היא סולקה מהכיתה בזמן מבחן בכימיה בשל כיסוי הראש שלה. "אנחנו לא נגד שום דת. אנחנו לא מפגינים נגד אף אחד. זה רק למען הזכויות שלנו", היא אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בית המשפט העליון של קרנטקה החל לשמוע אתמול עתירה נגד חוקיות המהלך, אבל הדיון הסתיים אתמול לפני שהתקבלה החלטה. קרנטקה נמצאת בשליטת מפלגת העם ההודית של מודי, וכמה מחבריה הבכירים הביעו תמיכה באיסור.

מתנגדיו של מודי אומרים כי ניצחונו בבחירות ב-2014 חיזק את הארגונים הלאומניים הרואים בהודו כמדינה הינדית ומנסים לערער על יסודותיה החילוניים על חשבון המיעוט המוסלמי הגדול, המונה כ-200 מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully