וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המאבק בקואליציה על הכשרתו: עשרות מתנחלים ופעילי ימין עלו למאחז אביתר

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 17:54

הפעילים עלו לכניסה למאחז הבלתי חוקי במחאה "על הסחבת בהתנהלות הממשלה". זאת, לאחר שהיועמ"ש היוצא מנדלבליט אישר מתווה לפיו ניתן להכריז על האזור אדמות מדינה. "לא נעצור לרגע במאבקנו הצודק לשוב לאביתר. הממשלה חייבת לבצע את מה שהתחייבה"

עשרות מתנחלים ופעילי ימין עלו היום (שני) לכניסה למאחז אביתר שבשומרון, במחאה על "הסחבת והתנהלות הממשלה" בסוגיית הכשרת המאחז הבלתי חוקי. זאת, לאחר שהיועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט אישר מתווה לפיו ניתן להכריז על האזור אדמות מדינה ולקדם התנחלות חדשה במקום המאחז הבלתי חוקי שפונה בקיץ האחרון.

בשבוע שעבר העביר מנדלבליט חוות דעת שמכשירה את מתווה אביתר עליו סיכמה הממשלה עם המתנחלים במאחז בקיץ האחרון, בתמורה לפינוי המאחז הלא חוקי מרצון. חוות הדעת מתירה לשר הביטחון, בני גנץ, להתחיל בהליך הכרזה על אזור אביתר כאדמות מדינה ולקדם הקמת התנחלות חדשה במקום תוך שימוש בצו תכנוני מיוחד.

יהודה שינברג, נציגם של תלמידי ישיבת אביתר אמר כי "הגיע הזמן שהממשלה תעמוד בהתחייבותה, תקיים את חלקה בסיכום - ותאפשר לישיבה להיכנס ליישוב. אנחנו מוכנים". מתושבי אביתר נמסר: "על פי המתווה הישיבה היתה צריכה לעלות מיד בסיום הסקר - שנגמר לפני כ-4 חודשים, ועוד לא נתנו לנו לחזור. באסיפת תושבים בשבוע שעבר החלטנו לצאת למאבק ציבורי, זה השלב הראשון".

עלייה מחודשת למאחז אביתר 07 פברואר 2022. נתי רום, אתר רשמי
המתנחלים באביתר, היום/אתר רשמי, נתי רום

יו"ר תנועת נחלה, העומדת מאחורי הקמת המאחז, צבי אלימלך שרבף אמר: "לא נעצור לרגע במאבקנו הצודק לשוב לאביתר. הממשלה חייבת לבצע את מה שהתחייבה, ולהעלות את הישיבה לאביתר באופן מידי. היישוב כבר קיים, המתווה כבר חתום, אין שום סיבה ותירוץ שלא לאפשר לנו לעלות. דווקא בתקופה זו שהערבים משתלטים על שטחי יהודה ושומרון הממשלה חייבת לחזור למסלול הציוני ולהקים ישובים חדשים".

סוגיית הכשרתו של המאחז הבלתי חוקי מהווה גורם מחלוקת בין סיעות הקואליציה. סיעת מרצ פנתה ביום שישי לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ יאיר לפיד במכתב בדרישה לעצור את הכשרת המאחז. במכתב שהעבירה מרצ לבנט ולפיד נכתב כי "הכשרת מאחז עברייני בעומק השטחים הכבושים, אחד מתוך למעלה מ-140 מאחזים לא חוקיים ברחבי הגדה, עלולה לשמש מדרון חלקלק וכן לפגוע בסיכויים להסדר קבע ושיתוף פעולה עם הפלסטינים, לצד נזק משמעותי ליחסיה הדיפלומטיים של ישראל".

עוד נכתב כי "עצם קידום המתווה, לרבות ההכרזה וזירוז ההליכים הבא לידי ביטוי בחקיקת צו מיוחד, עלולים להביא לנזק דיפלומטי, בייחוד מצד ידידות אסטרטגיות. לאור אי-חוקיות המהלך, הפגיעה הקשה בזכויות התושבים הפלסטינים, הנזק הדיפלומטי לישראל, וההפרה הבוטה של ההסכם הקואליציוני תוך סתירת החלטות ממשלה, אנו דורשים לעצור את קידום התוכנית להכשרת המאחז הבלתי חוקי אביתר ולהימנע משימוש בצו תכנון מיוחד".

עלייה מחודשת למאחז אביתר 07 פברואר 2022. נתי רום, אתר רשמי
"אין שום סיבה ותירוץ שלא לאפשר לנו לעלות". תלמידי הישיבה במאחז, היום/אתר רשמי, נתי רום

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד שיגר גם הוא לבנט מכתב חריף בו הזהיר מההשלכות הבינלאומיות שעלולות להיות לקידום המתווה והקמת התנחלות חדשה באביתר. "כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד, עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully