וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תצביע מחר על היועמ"ש החדש. הזמן שהוקצה לדיון: חצי שעה

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 20:52

מזכירות הממשלה הודיעה לשרים כי הישיבה, שתוכננה להתקיים במשך שעה, תקוצר לחצי שעה בלבד. בישיבה צפויים השרים לאשר את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה, המועמדת שמקדם שר המשפטים סער. התנועה לאיכות השלטון פנתה לשרים: בקשו מוועדת האיתור לקבל את הנימוקים להמלצה

ישיבת הממשלה בה תתקיים בחירת היועץ המשפטי לממשלה הבא תיארך חצי שעה בלבד - כך הודיעה הערב (ראשון) מזכירות הממשלה לשרים. הישיבה, בה השרים צפויים לאשר את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה, המועמדת של שר המשפטים גדעון סער לתפקיד, תוכננה תחילה להתקיים במשך שעה אך הערב הודיעו לשרים כי מועד תחילתה יידחה בחצי שעה והיא תתקיים מחר בין 12:30 ל-13:00.

בדיון בממשלה יוצגו שמותיהם של שלושת המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור בראשות השופט בדימוס אשר גרוניס, שכוללת מלבד בהרב מיארה גם את עו"ד איתי אופיר וד"ר רועי שיינדורף. עם זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כבר הודיעו כי הם תומכים בבהרב-מיארה, מועמדת שר המשפטים סער.

עו"ד גלי בהרב-מיארה. תומר יעקובסון, אתר רשמי
גם בנט ולפיד תומכים במינויה. בהרב-מיארה/אתר רשמי, תומר יעקובסון

בהרב מיארה, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, צפויה להיות האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. בנימוקי הצעת המחליטים נכתב כי "היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר. לעו"ד בהרב-מיארה מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי. עו"ד גלי בהרב-מיארה שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי".

בתוך כך, שיגרה היום התנועה לאיכות השלטון מכתב לכל חברי הממשלה בבקשה שידרשו לקבל מוועדת האיתור את הנימוקים להמלצת הוועדה, בטרם יצביעו על כך בממשלה. זאת, מפני שבמסמך ההמלצה שהגישה הוועדה - לא פורטו הסיבות והנימוקים לבחירת שלושת המועמדים הסופיים. "מקום שהמלצות הוועדה המקצועית-ציבורית הועברו לחברי הממשלה ללא כל התייחסות פרטנית באשר למועמדים אשר הומלצו על-ידי הוועדה, כזו הכוללת את חוות דעתה על כל מועמד, כישוריו, מידת התאמתו לתפקיד, ניסיונו בתחום והנימוקים בגינם הוא או היא הם אלה שמתאימים לכהן בתפקיד היועמ"ש, אין הוועדה מקיימת תפקידה נאמנה, באשר נפגעת יכולתם של חברי הממשלה לקבל החלטה סבירה, מנומקת ומבוססת על תשתית עובדתית ראויה בדבר האדם המתאים לתפקיד", ציינה התנועה לאיכות השלטון בפני השרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully