וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו מתקשה לעכל את מותו של ריאן: "מלאך שנלחם עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 17:42

הסוף הטראגי של הילד בן ה-5, שנלכד במשך חמישה ימים בבאר בעומק 32 מטר, סחף את המדינה ורבים אחרים בעולם. הזכיר לכל העולם את ערכי האנושיות", נכתב באחד העיתונים המקומיים. עדיין לא ברור כיצד הוא מת, וטרם הוכרז מועד הלווייתו. "נלחמת עד הסוף, גיבור"

בווידאו: רגע חילוץ גופתו של ריאן מהמערה וההודעה למשפחתו/צילום: רויטרס

,

מרוקו התקשה לעכל היום (ראשון) את מותו של הילד בן החמש, שחולץ אתמול ללא רוח חיים מבאר בצפון המדינה לאחר ארבעה ימים שבהם האומה והעולם עצרו את נשמתם.

גופתו של ריאן אוורם פונתה לעיניהם של מאות אנשי חילוץ וסקרנים שהתאספו באתר בכפר תמרות, השוכן בגבעות הסמוכות לעיר שפשוואן. הצוותים הצליחו להגיע אל ריאן אתמול בערב אחרי שסילקו את רוב אדמת הגבעה הסמוכה, וחפרו באטיות מעבר אופקי לתוך הבאר, שרוחב הפתח שלה הוא 45 ס"מ בלבד, מחשש לגרום למפולת שתמחץ תחתיה את ריאן.

המחלצים העבירו לריאן מזון, מים וחמצן דרך צינור, ובתיעוד של מצלמה שהורדה לבאר ביום חמישי נראה הילד כשהוא בחיים ובהכרה. מאז לא ניתן עדכון על מצבו, ועדיין לא ברור כיצד הוא מת.

פעולות לחילוץ הילד ריאן בצפון מרוקו, 5 בפברואר 2022. FADEL SENNA/AFP, GettyImages
חולץ ללא רוח חיים. פעולות החילוץ בצפון מרוקו/GettyImages, FADEL SENNA/AFP
פעולות לחילוץ הילד ריאן בצפון מרוקו, 5 בפברואר 2022. FADEL SENNA/AFP, GettyImages
"לא ישנתי לרגע". פעולות החילוץ/GettyImages, FADEL SENNA/AFP

הוריו של ריאן, שקיבלו שיחת תנחומים מהמלך מוחמד, המתינו מחוץ למנהרה בתקווה שבנם הצליח לשרוד את הימים הקרים עמוק בבאר. אביו של ריאן סיפר לאחר הנפילה של בנו כי הוא תיקן את הבאר בזמן התאונה. הוא סיפר לתקשורת המקומית כי יום למחר כי בנו נפל לתוך הפיר "ברגע שהסרתי ממנו את העיניים". לדבריו, "לא ישנתי לרגע".

השמחה הראשונית שפרצה עם חילוצו של ריאן מהבאר התחלפה במהרה בעצב גדול, כשהתברר שהוא לא בחיים. סיפורו ריתק את אזרחי מרוקו ורבים אחרים בעולם, והרשתות החברתיות התמלאו בהספדים.

באחד העיתונים במרוקו נכתב הבוקר "מותו של הילד שהזכיר לכל העולם את ערכי האנושיות" על הפרשה, בעוד שאחרים ביכו על "הסוף הטראגי" שהביא עמו "עצב והלם". טרם הוכרז מועד הלווייתו של הילד, אך לפי האסלאם עליו להיקבר סמוך למותו, כך שייתכן שהוא ייטמן עוד היום.

אתר חילוץ הילד ריאן בצפון מרוקו, 6 בפברואר 2022. רויטרס
"מלאך קטן, נלחמת עד הסוף, גיבור". אתר החילוץ/רויטרס

"מלאך קטן, נלחמת עד הסוף, גיבור", נכתב בציוץ בטוויטר של משתמש בשם אנוואר. אחר כתב שריאן "איחד סביבו אנשים". אלפים נכחו אתמול במתחם הבאר, שהפך למעין אתר בנייה, והריעו לכוחות שעמלו לסיים את החפירות במרוץ נגד השעון. החופר המתנדב עלי שרוואי, שפינה את האדמה האחרונה בידיו, הפך לגיבור ברשתות החברתיות.

הוריו של ריאן נראו הולכים לעבר פתח המנהרה שנחפרה כדי להגיע לבנם, ונכנסו לאמבולנס יחד עמו מבלי שאמרו מילה. כעבור דקות ספורות, נמסרה הידיעה הכואבת מהארמון שריסקה רבים במרוקו ובעולם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בפייסבוק: "הלילה, אני רוצה לומר למשפחה של ריאן הקטן ולאזרחי מרוקו שאנחנו שותפים לכאבם".

  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully