וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון תדון במשבר צפון קוריאה

12.2.2003 / 17:54

כך החליטה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית; לטענתה, פיונגיאנג הפרה את תקנות האו"ם; לאחרונה הצהירה המדינה המבודדת כי דיון בעניינה במועצת הביטחון ייחשב הצהרת מלחמה

מועצת הסוכנות לפיקוח גרעיני של האו"ם הצהירה היום כי צפון קוריאה הפרה את תקנות הפיקוח של האו"ם. המועצה העבירה את הדיון במשבר הגרעיני למועצת הביטחון של האו"ם. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, בה חברות 35 מדינות, אמרה כי פיונגיאנג לא מצייתת לקודים הדיפלומטיים הנהוגים ולכן יועבר הדיון למועצת הביטחון.

בסמכותה של מועצת הביטחון לנקוט בצעדים כנגד צפון קוריאה ובהם גם סנקציות כלכליות. רוסיה וקובה החברות בסוכנות לאנרגיה אטומית נמנעו בהצבעה. "טיוטת ההחלטה אושרה והיא עוברת לניו יורק", אמר דיפלומט בסוכנות.

המשבר בצפון קוריאה החל באוקטובר האחרון כאשר ארה"ב הודיעה כי פיונגיאנג הודתה שהיא מחדשת את תכניתה להעשרת אורניום. חידוש התכנית עומד בניגוד להסכמה שהושגה ב-1994 בה התחיבה צפון קוריאה להקפיא את תכניתה הגרעינית, בתמורה לשני כורי אנרגיה וסיוע כלכלי מהמערב.

מאז חודש דצמבר סילקה פיונגיאנג מתחומה את פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית, פרשה מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, הפעילה מחדש מערכת רדומה לייצור פלוטוניום ואיימה לחדש את ניסויי הטילים. כמו כן הצהירה פיונגיאנג לאחרונה, כי העברת הדיון בעניינה למועצת הביטחון של האו"ם - כמוהה כהצהרת מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully