וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הלייבור: התרעות בלונדון לפיגועים כמו ב-11 בספטמבר

12.2.2003 / 17:19

ג'ון ריד זעם על רמיזות כי העלאת הכוננות היא "ספין"; אלפי שוטרים וחיילים פרוסים בנמל התעופה היתרו; שר הפנים: סגירת השדה לא נשקלה ברצינות; האיום: ירי טילי כתף על מטוסים

איומי הטרור שהגיעו לאחרונה לגבי לונדון התריעו על פיגועים ברמת ה-11 בספטמבר – כך גילה היום יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'ון ריד. אתמול נפרסו כ-400 חיילים ו-1,500 שוטרים באזור שדה התעופה "היתרו" בעקבות מידע מודיעיני על כוונת רשת אל קאעדה לפגוע בנמל.

יו"ר הלייבור הגיב היום בזעם לרמיזות כאילו העלאת הכוננות נבעה מ"ספין" פוליטי. "זה לא משחק", אמר, "זהו איום כמו זה שהביא לטבח אלפים בניו יורק". דוברו של ראש הממשלה, טוני בלייר, ניסה מאוחר יותר למתן את הרושם שעלה מדברי ריד.

שר הפנים, דיוויד בלנקט, אמר כי למרות האיומים, האפשרות לסגור את שדה התעופה המרכזי בבריטניה, לא נשקלה בשום שלב ברצינות. השר הביע תקווה כי הימים הקרובים יעברו ללא אירועים מיוחדים. בלנקט קרא לציבור להפעיל עירנות אך לא להיכנס לבהלה.

בבי.בי.סי פורסם כי אחת האפשרויות לה נערכו הכוחות הגדולים בלונדון היא ירי טילי כתף לעבר מטוסים אזרחיים. ממשרד הפנים נמסר כי המידע מדבר על יעד תחבורתי ומקום הומה קהל. גם בשדות התעופה במנצ'סטר, סטנסטד, לידס, ברדפורד וג'רזי, תוגברו כוחות האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully