וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

900 אלף מתים מקורונה בארה"ב: "נכשלנו בלעזור לאנשים להתחסן"

עודכן לאחרונה: 5.2.2022 / 14:33

ארה"ב סופרת מאה אלף מתים חדשים בתוך חודשיים שבהם השתולל גל האומיקרון, ובצל שיעורי התחסנות נמוכים - רק 64%. מומחים ציינו את הפייק ניוז הרב על החיסונים. "הבנו נכון את מדע הרפואה, נכשלנו במדעי החברה"

עובדים לובשים ציוד מגן באתר בדיקות קורונה בלוס אנג'לס, ארה"ב. 26 בינואר 2022. AP
"מספר אסטרונומי". מרכז לבדיקות קורונה בלוס אנג'לס/AP

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית כתוצאה מקוביד-19 הגיע הלילה (שבת) ליותר מ-900 אלף - כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. זאת פחות מחודשיים לאחר שנמנו יותר מ-800 אלף מתים מאז פרוץ המגיפה. זאת בין היתר בשל וריאנט האומיקרון המדבק במיוחד.

מספר הקורבנות האמריקנים מהמגיפה שפרצה לפני שנתיים גדול יותר מאוכלוסייתן של ערים גדולות כמו סן פרנסיסקו או שארלוט. ציון הדרך נרשם יותר מ-13 חודשים אחרי תחילת מבצע החיסונים, שנפגע ממידע כוזב ומריבות פוליטיות ומשפטיות. זאת אף שהחיסונים הוכיחו את עצמם כבטוחים ויעילים ביותר במניעת מחלות קשות ומוות.

חרף עושרה של ארצות הברית ומוסדותיה הרפואיים המובילים ביותר בעולם, מספר המתים מקורונה בארצות הברית הוא הגבוה ביותר בעולם.

"זה מספר אסטרונומי. אילו היית אומר לרוב האמריקנים לפני שנתיים, כשהמגיפה הזו התחילה, ש-900 אמריקנים ימותו במהלך השנים הקרובות, אני חושב שרוב האנשים לא היו מאמינים לזה", אמר ד"ר אשיש קיי ג'ה, דיקן בית הספר לבריאות ציבור באוניברסיטת בראון.

הוא הצר על כך שרוב מקרי המוות קרו לאחר שהחיסון קיבל אישור. "הבנו נכון את מדע הרפואה. נכשלנו במדעי החברה. נכשלנו באיך לעזור לאנשים להתחסן, להילחם בדיסאינפורמציה, בלא לעשות את זה זה פוליטי", אמר ג'ה. "אלה המקומות שבהם נכשלנו כאמריקה".

לפי המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, רק 64% מהאוכלוסייה מחוסנת במלואה - כ-212 מיליון איש. ג'ה אמר כי מניין המתים מקורונה עלול להגיע למיליון עד אפריל, אף שנתוני התחלואה האחרונים מעודדים ומצביעים על דעיכה אפשרית של גל האומיקרון. עם זאת, שיעורי התמותה עדיין גבוהים - יותר מ-2,400 ביום בממוצע - הכי הרבה מאז החורף הקודם. ועדיין, במקומות מסוימים בארצות הברית שוקלים להקל על ההגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully