וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכמי אברהם: ישראל ובחריין חתמו על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני

3.2.2022 / 16:00

במסגרת ההסכם, שנחתם בידי שר הביטחון בני גנץ ומלך בחריין חמד בן עיסא אל חליפה, המדינות ישתפו פעולה בתחומים מודיעיניים ובתעשיות הביטחוניות. בפגישתו עם בכירי הממשל בבחריין הדגיש גנץ את חשיבות הדיאלוג האינטימי. "ההסכם יחזק את הביטחון של שתי המדינות"

בווידאו: שר הביטחון ומפקד חיל הים מבקרים בצי החמישי האמריקני בבחריין/צילום סטילס: אריאל חרמוני/משרד הביטחון, צילום וידאו: אלעד מלכה/משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חתם היום (חמישי) על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני בין בחריין וישראל. במסגרתו, המדינות ישתפו פעולה בתחומים מודיעיניים ובתעשיות הביטחוניות. בפגישתו עם המלך חמד בן עיסא אל חליפה הדגיש שר הביטחון את חשיבות הדיאלוג האינטימי בין המדינות, ואת העמקת היחסים ושיתוף הפעולה בהגנה על האינטרסים המשותפים.

במעמד החתימה, שהתרחש בארמון המלך, השתתפו גם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל חליפה, המפקד הכללי של הכוחות המזוינים השיח' ח'ליפה בן אחמד אל-ח'ליפה ושר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי. זאת, שנה לאחר חתימת הסכמי אברהם בין ישראל ובחריין בארצות הברית.

טקס החתימה של שר הביטחון בני גנץ, עם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי, בנושא הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני 3 בפברואר 2022. אלעד מלכה, משרד הביטחון
שר הביטחון ומלך בחריין, היום/משרד הביטחון, אלעד מלכה

גנץ הודה למלך על האירוח ותמיכתו בהרחבת הקשרים בין ישראל לבחריין, שמתבטאים לדבריו בהסכמי שיתופי פעולה רבים שנחתמו עד כה בתחומים הכלכליים והאזרחיים, וכעת משודרגים גם בהיבטי הביטחון.

"שיתוף הפעולה האסטרטגי שאנו מביאים היום לשיא חדש בחתימת ההסכם ובפגישה החשובה עם המלך, הוא המשך להסכמי אברהם ההיסטוריים וליחסים בין העמים ובין האנשים המתפתחים", אמר גנץ, שכיהן בתפקיד גם בעת חתימת ההסכמים. "רק שנה אחרי חתימת ההסכמים, ואנחנו כבר נמצאים בהסכם ביטחון משמעותי, שיאפשר שיתופי פעולה נרחבים ויחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully