וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI מאשר: רכשנו את תוכנת הריגול של NSO "לבדיקה והערכה"

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 16:22

הסוכנות אמרה כי קנתה "רשיון מוגבל" של "פגסוס" כדי שתישאר "מעודכנת טכנולוגית" ובשל החשש שתיפול לידיים עוינות. ב-FBI הדגישו כי לא נעשה שימוש בתוכנה הישראלית, שנרכשה ב-2019 תחת ממשל טראמפ, בשום חקירה. לאחרונה הטיל ממשל ביידן עיצומים על החברה

NSO. ShutterStock
NSO/ShutterStock

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) אישרה שהיא רכשה את תוכנת הריגול "פגסוס" מחברת NSO הישראלית. בהצהרה לעיתון "הגרדיאן" הבריטי, אמרו ב-FBI כי התוכנה השנויה במחלוקת נרכשה על מנת "להישאר מעודכנים בטכנולוגיות מתפתחות וכלי עבודה" וכי מעולם לא נעשה בה שימוש במהלך חקירה כלשהי.

הסוכנות הדגישה כי רכשה "רשיון מוגבל" של התוכנה ל"עבור בדיקה והערכה של המוצר בלבד". ב-FBI ציינו רכישת תכנת המעקב קשורה בחלקה לחשש שהיא "לידיים לא נכונות". רכישת התוכנה, שהתרחש בשנת 2019 תחת ממשל טראמפ, דווחה לראשונה בניו יורק טיימס ביום שישי.

הידיעה שה-FBI בעצמו רכש את התוכנה נחשפה כמה חודשים אחרי שממשל ביידן הכניס את NSO לרשימה השחורה של משרד המסחר. זאת בעקבות שורת פרסומים ברחבי העולם על שימוש לרעה שעשו ממשלות שונות, כולל במדינות דיקטטוריות, בתכנת המעקב שבאופן רשמי נועדה לסייע במאבק בטרור ובפשיעה.

לאחרונה נחשף כי גם בישראל נעשה שימוש בתוכנה של NSO לצורך מעקב אחרי פעילי מחאה וראשי ערים, ואתמול הודתה המשטרה כי נעשו חריגות בשימוש בה. משרד המשפטים הורה על הקמת צוות בדיקה בנושא שיגיש את מסקנותיו עד 1 ביולי.

  • עוד באותו נושא:
  • fbi
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully