וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: קבוצות מטיילים נדרשות "לתרום" למורדים

12.2.2003 / 13:10

מדריכי תיירות טוענים שקבוצות של מורדים מאואיסטים מתנכלות למטיילים; מנהיגם קורא לתיירים להמשיך לטייל במדינה ומזמין אותם לבקר במבצרו; משרד התיירות: התקשורת מנפחת את העניין

מדריכי תיירים בריטים טוענים כי קבוצות מטיילים בנפאל נאלצות לשלם כסף לקבוצות חמושות של מורדים מאואיסטים, שבהם הם נתקלים במהלך הטיול. מנהיג המורדים קורא לתיירים להגיע ולבקר בנפאל.

סטיב ברי, יו"ר ארגון סוכני הנסיעות בבריטניה, סיפר לבי.בי.סי, כי בעת שביקר בנפאל יחד עם קבוצת תיירים, הוא נאלץ "לתרום" למורדים כסף רב. ברי אמר שארבע פעמים נתקל במורדים, ולא היתה לו ברירה, אלא לשלם את הכסף, "אחרת, אני לא יודע מה הם היו עושים לי", אמר. "אם דורשים ממך כסף, פשוט שלם אותו, כך תהיה בטוח שלא תיפול קורבן לאלימות", הוסיף.

מנכ"ל משרד התיירות הנפאלי, סובאש נירולה, טען כי לא שמע על כך מעולם, וכי לא הגיעו למשרדו טענות כאלה. לטענתו, המורדים משתדלים שלא להזיק לתיירים. "ככל הנראה מדובר בכמה מקרים בודדים, ולא במדיניות מכוונת של המורדים, התקשורת העולמית ניפחה את העניין מעבר לכל פרופורציה", אמר.

ברי סיפר כי בשנה שעברה נשלח פקס לכמה כלי תקשורת ברחבי העולם מטעם מנהיג המורדים, בבורם בהאטרי. בפקס נכתב כי המורדים קוראים לתיירים להגיע לנפאל למרות הקרבות, וכי הם מבטיחים לא לפגוע בהם. בהאטרי כתב בפקס: "התיירים מאוד רצויים כאן, ואני אף קורא להם לבוא לבקר אותי במבצרי".

ברי אמר כי ימשיך להדריך תיירים בנפאל, כל עוד לא יהיה מדובר בסכנה ממשית. לדבריו, מנהיגי המורדים יצטרכו למנוע מאנשיהם להמשיך לבצע את זממם, מפני שכך הם "יאבדו מהפופולריות שלהם".

המורדים החלו בפעילויות אלימות בנפאל בשנת 1996. מאז נהרגו יותר מ-7,000 נפאלים. הם דורשים להחליף את המונרכיה החוקתית במשטר קומוניסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully