וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הביקורת: נעצרה הדפסת הספר "הבגידה באנה פרנק" בהולנד

31.1.2022 / 19:02

ההוצאה לאור של הספר שלחה מייל למחברי הספר כי היה עליהם לנקוט "עמדה ביקורתית יותר", בעקבות המחלוקות הרבות סביב הממצא המרכזי שלהם: שנוטריון יהודי הסגיר את המשפחה לנאצים. לא ברור מה יעלה בגורל הספר בגרסאות אחרות

בווידאו: חבר צוות המומחים שחקר את פרשת אנה פרנק מספר על מסקנות המחקר/צילום רויטרס

בית הוצאות לאור בהולנד עצר את הדפסת הספר החדש על אנה פרנק, בעקבות ביקורת של חוקרים על ממצאי החקירה שלפיהם עורך דין יהודי בגד במשפחה. "הבגידה באנה פרנק" פורסם ב-18 בינואר וגרם לסערה כשהחוקרים ציינו את הנוטריון ארנולד ואן דן ברג כחשוד המרכזי. ואולם, חוקרים אחרים אמרו כי הממצאים "מלאים בטעויות".

המוציא לאור של הספר בשפה ההולנדית, "אמבו אנת'וס", כתב היום (שני) במייל למחברי הספר שעליהם היה לנקוט "עמדה ביקורתית" יותר. "אנחנו מחכים לתשובות החוקרים על השאלות שצצו ואנחנו דוחים את ההחלטה של הדפסה נוספת", נכתב במייל ששלחה החברה ההולנדית. "אנחנו מציעים את התנצלותנו הכנה בפני כל מי שייתכן שנפגע על ידי הספר". החברה לא פירטה אילו שאלות עלו והיא סירבה למסור תגובה נוספת. טרם נמסרה תגובתם של נציגי המחברת, רוזמרי סליבאן, או של בית ההוצאה לאור של הספר באנגלית, "הארפרקולינס".

אחד החוקרים המצוטטים בספר, פייטר ואן טוויסק, אמר לרויטרס כי הוא ראה את המייל והוסיף כי צוות החוקרים - שכלל סוכן FBI לשעבר, היסטוריונים, קרימינולוגים ומומחי דאטה - היה "מופתע לחלוטין" ממנו. "הייתה לנו פגישה שבוע שעבר עם העורכים ודיברנו על הביקורת ולמה אנחנו מרגישים שאפשר להדוף אותה והסכמנו שנגיע עם תגובה מפורטת בהמשך", אמר.

אנה ושבעה יהודים אחרים, בהם בני משפחתה, נתפסו על ידי הנאצים ב-4 באוגוסט 1994, אחרי שהסתתרו במשך כמעט שנתיים במחבוא במחסן באמסטרדם. כולם גורשו למחנות ריכוז באירופה, ואנה מתה מטיפוס במחנה הריכוז ברגן בלזן כשהיא בת 15 בלבד. יומנה, שהתפרסם ברחבי העולם, נחשף על ידי אביה אוטו בתום מלחמת העולם השנייה.

בין המבקרים של הספר היה ראש הקרן שהקים אביה של אנה, אוטו פרנק. ג'ון גולדסמית', שעומד בראש קרן אנה פרנק שבסיסה בבאזל. הוא אמר בשבוע שעבר בריאיון לעיתון השוויצרי בליק אם סונטנג כי החקירה "מלאה בטעויות" וכי היא לא הציגה שום הוכחות.

גם ההיסטוריון אריק סומרס מהמכון ההולנדי ללימודי מלחמה, שואה ורצח עם, מתח ביקורת על ממצאי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully