וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות לייזר: צב מצוי שנפצע שוקם באמצעות טיפול חדשני שזירז את החלמתו

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 13:42

בביה"ח לחיות בספארי החלו לאחרונה להשתמש במכשיר לייזר, המאיץ את הליך ההחלמה של חיות בשיקום, וסייע כבר ליונקים, דורסים וזוחלים רבים. הצב הגיע במצב קשה מאוד, לאחר שנלקח מהטבע וגודל בבית. הוא נותח, וכעת הוא מקבל טיפול בלייזר מדי יום - ששיפר את מצבו דרמטית

בווידאו: טיפול בלייזר בבעלי חיים בבית החולים לחיות בר של הספארי/צילום: דוברות הספארי

בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים החלו לאחרונה להעניק טיפול רפואי לחיות באמצעות מכשיר לייזר חדש. הטיפול, אותו מובילה לירז מיה שגריר, כבר ניתן לחיות רבות מאוד, הכוללות יונקים, ציפורים, דורסים וזוחלים, והוא מקצר את הליך ההחלמה והשיקום שלהן משמעותית.

לא פעם בעלי החיים מגיעים לבית החולים עם פציעות וכוויות התחשמלות קשות, ועוברים ניתוחים מורכבים המלווים בתהליך החלמה ארוך מאוד. הטיפול בלייזר נועד לזרז את שיקום הרקמות, וכן לחידוש וצמיחה של תאים. הטיפול החדש התאפשר בזכות תמיכתה של קרן מבט על שם בן ומלכה טיקוצינסקי, לבקשתו של ד"ר יגאל הורוביץ, מנהל בית החולים, לרכישת המכשיר, ובעזרתו של ד"ר חיים פרלוק, יו"ר עמותת המרכז הישראלי לשיקום חיות בר.

שימוש בלייזר לצבים. באדיבות הספארי, אתר רשמי
הטיפול בלייזר בבית החולים לחיות בר בספארי/אתר רשמי, באדיבות הספארי
טיפול במכשיר לייזר בבית החולים לחיות בר בספארי. דוברות הספארי, אתר רשמי
טיפול בלייזר בינשוף שדות בספארי/אתר רשמי, דוברות הספארי
טיפול במכשיר לייזר בבית החולים לחיות בר בספארי. דוברות הספארי, אתר רשמי
הינשוף לאחר הטיפול בלייזר/אתר רשמי, דוברות הספארי

כך למשל, צב מצוי הגיע לבית החולים לאחר שגודל בבית פרטי בתנאים לא טובים, בהם לא נחשף לאור השמש ולא קיבל מזון מותאם. מצב הזה גרם לבעיות מטבוליות קשות, כשבשלב מסוים הצב כנראה גם נפצע. האנשים שאספו אותו מהטבע וגידלו אותו בביתם - מיהרו להעבירו לטיפול בספארי. שם התברר כי מצבו מאוד חמור, לא רק בשל הפציעה שהותירה חתך עמוק בין גופו לשריון, אלא גם בשל רככת ממנה סבל.

הצב עבר ניתוח והחתך טופל ונתפר. כעת, כדי לזרז את החלמתו - הוא עובר בימים אלו טיפולי לייזר על בסיס כמעט יומי, כדי שיחלים בצורה מיטבית. מצבו של הצב כבר השתפר דרמטית, בתקווה שיוכל לשוב בקרוב אל הטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully