וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה ראדה: קברה של תאיר נפתח כדי לקבור רקמות שנותרו במכון לרפואה משפטית

31.1.2022 / 12:25

האם השכולה חשפה שבינואר 2017 קברה של בתה נפתח, ובתוכו הוטמנו רקמות שהוצאו מגופתה במהלך הנתיחה במכון לרפואה משפטית. בפוסט שפרסמה מתחה ביקורת על שני עדי תביעה, וטענה כי נודע לה על הימצאות הרקמות רק עם מינוי ד"ר חן קוגל לניהול המכון

בווידאו: עדות נציג המשטרה וחברה של תאיר לספסל הלימודים במשפט החוזר של רומן זדורוב/צילום: שלומי גבאי

בינואר 2017 קברה של תאיר ראדה נפתח ובתוכו הוטמנו רקמות שהוצאו מגופתה במהלך הנתיחה במכון לרפואה משפטית. אילנה ראדה, האם השכולה, פרסמה זאת לפני כמה ימים בפוסט שהעלתה בדף הפייסבוק שלה.

בפוסט מתחה ביקורת על שני עדי תביעה, עובדי המכון לרפואה משפטית, ד"ר קונסטנטין זייצב וד"ר מאיה פרוינד, ואף האשימה את פרופסור יהודה היס, המנהל לשעבר של המכון לרפואה משפטית, בכך שלטענתה הסתיר זאת מפניה. לדבריה, עם מינוי ד"ר חן קוגל לניהול המכון לרפואה משפטית, נמסר לה על הימצאותן של אותן רקמות והן הועברו לידיה. לאחר מכן נפתח קברה של תאיר והרקמות הוטמנו בתוכו.

אילנה ראדה העלתה את דרישתה כי השערות שנמצאו בזירת הרצח יבדקו בבדיקות מעבדה. מדובר בשערות ללא שורש ולכן לא ניתן להפיק מהן DNA שיאפשר בוודאות גבוהה זיהוי של האדם לו הן שייכות.

הטמנת רקמות מגופה של תאיר ראדה ז"ל בקברה, ינואר 2017.. מתוך הפייסבוק של אילנה ראדה, אתר רשמי
הקבר של תאיר נפתח/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק של אילנה ראדה

בשערה ללא שורש לא ניתן לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בניגוד לוודאות הזיהוי שמושגת מה-DNA הגרעיני, הרי שבבדיקת ה-DNA המיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסויים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי. בגלל הקושי למצוא התאמה תוצאות של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי משמשות בהליכים פליליים בעיקר לצורך שלילת קשר ולא לצורך קביעת זהות.

בבדיקה שנעשתה בשלוש שערות ללא שורש שנמצאו בזירת הרצח, עלה כי אינן שייכות לנאשם רומן זדורוב או לתאיר ראדה עצמה, וכי אחת מהן יכולה להיות שייכת לאדיר חבני, שהיה בן זוגה של אולה קרבצ'נקו. חבני טוען כי קרבצ'נקו היא שרצחה את תאיר ראדה ושהיא לבשה את מכנסיו באותו יום.

בהחלטתו על קיום המשפט החוזר, כתב השופט מלצר כי "טרם יצאה הלכה ברורה בעניין מעמדן הראייתי של ראיות מיטוכונדריאליות - סבורני שמוטב כי ההרכב אשר ידון במשפט החוזר, יבחן, ככל שימצא לנכון, אף את האפשרות לדון בהשלכות שתיתכנה, אם בכלל, לראיה המיטוכונדריאלית שנטען כי נמצאה כאן".

בתום ארבעה דיונים, סיימה אתמול (ראשון) אולה קרבצ'נקו את עדותה במשפט. לאחר מכן כתב עו"ד אמיר טיטנוביץ': "ארבעה ימי עדות ארוכים, מאחורי דלתיים סגורות, בבית המשפט המחוזי בנצרת, במסגרת משפט זדורוב, הסתיימו לפני מספר שעות. היה שם הכול - טרגדיות, קומדיות, דרמות, טלנובלות, מדע בדיוני, אימה, אפילו 'מופע רוק' - כך ממש - של אחד מן המשתתפים בדיונים, שהעדות ערערה אותו קמעא, ככל הנראה. והייתה שם אחת, מעל כולם - אולה קראבצ'נקו". טיטנוביץ' מייצג את קרבצ'נקו בתביעת לשון הרע בגובה של 5.4 מיליון שקל נגד עו"ד ירום הלוי ויוצרי הסידרה "צל של אמת".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully