וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר שם בחוץ: איגואנות נופלות מהעצים בפלורידה

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 12:27

מזג האוויר החריג בצפון-מזרח ארה"ב מסכן את הזוחלים הירוקים, הרגילים ליערות הגשם במרכז ובדרום אמריקה. "הן מאטות או הופכות למשותקות כשהטמפרטורות צונחות לארבע עד תשע מעלות. הן עלולות ליפול מהעצים, אבל הן לא מתות"

איגואנות משותקות בגלל הקור בלייק וורת', פלורידה, ארה"ב, 5 בינואר 2018. רויטרס
מין פולש. איגואנות משותקות מהקור בפלורידה, 2018/רויטרס

שירות מזג האוויר באזור מיאמי-דרום פלורידה הזהיר אתמול (ראשון) את הציבור כי איגואנות משותקות עלולות ליפול מהעצים בשל הקור החריג באזור. "לאיגואנות יש דם קר. הן מאטות או הופכות למשותקות כשהטמפרטורות צונחות לארבע עד תשע מעלות. הן עלולות ליפול מהעצים, אבל הן לא מתות", נכתב בהודעת השירות בטוויטר.

הטמפרטורות בדרום פלורידה הגיעו אתמול לשלוש מעלות מתחת לאפס. צפון-מזרח ארצות הברית חווה סופת שלג חריגה, וכמה מדינות הכריזו מצב חירום ואלפי טיסות בוטלו.

הזאולוגית סטייסי כהן, מומחית לזוחלים מגן החיות בפאלם ביץ', פלורידה, הסבירה את התופעה בערוץ הטלוויזיה WPBF. "הגוף שלהן מתחיל פשוט להיכבות כשהן מפסיקות לתפקד וכך כשהן על העצים וישנות על הענפים הן מאבדות את היכולת להיתלות בקור העז ואז הן נופלות הרבה פעמים מהעצים", אמרה כהן.

לדבריה, אף שרוב הזוחלים נוטים לשרוד תקופות של שיתוק מקור, הכפור הוא איום על הישרדותן. היא ציינה כי בגל קור שפקד את האזור ב-2010 מתו איגואנות רבות. כהן הסבירה כי מאחר שמקורן של האיגואנות הוא במרכז אמריקה ובדרומה, הן רגילות לחום טרופי ומאוימות במיוחד מגל הקור.

האיגואנות הירוקות הן מין פולש, שהגיע לפלורידה בשוגג בספינות מטען. משקלן יכול להגיע לעד שבעה קילוגרם וחצי ולאורך של מטר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully