וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שתועד פוסע מעל קורבן רצח: ניצב חכרוש פורש מהמשטרה

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 11:50

הבכיר התבצר בעמדתו כי פעל כשורה, אך אתמול הודיע למפכ"ל שבתאי על פרישתו מהתפקיד. בעקבות פרסום התיעוד הוקם צוות בדיקה שיבחן את התנהלותו של הנציב, שהוצא לחופשה. חכרוש: "שפכו את דמי על לא עוול בכפי, אני לא מתכוון לשתוק. שלם עם עצמי"

בווידאו: תיעוד של ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן ומועד במפעל מתכת בכפר כנא/באדיבות הארץ

ניצב ג'מאל חכרוש הודיע על פרישה מהמשטרה - כך המשטרה פרסמה היום (שני), לאחר שתועד מדלג מעל קורבן רצח .היום בצהריים יכנס לשיחה את כל שוטרי וקציני אגף סיף, עליו הוא ממונה, ויודיע לפקודיו על פרישתו מהתפקיד, זאת, לאחר שהתבצר בעמדתו בשבוע האחרון כי פעל כשורה.

המשטרה הודיעה כי ניצב חכרוש ביקש אמש מהמפכ"ל קובי שבתאי לפרוש מתפקידו. השניים סיכמו על פרישתו המידית. בהודעה מטעמם נמסר ש"המפכ"ל כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לו בהצלחה בהמשך הדרך".

ניצב חכרוש סיפר לוואלה! שהוא שלח מכתב למפכ"ל, בו ביקש לפרוש. "שפכו את דמי על לא עוול בכפי. שכחו את כל העבר. קריירה של ארבעים שנה לא נמדדת בחמש שניות", אמר. "לא מכיר דבר כזה שכך מסתיימת עשייה של עשרות שנים. בתקשורת משמיצים ללא ידע. אני לא מתכוון לשתוק. לא צריך לקבל רשות מאף אחד. אני עוד אדבר ואני עוד אספר ואני עוד אסביר וכולם יראו. שלם עם עצמי".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הודה לחכרוש על שירותו ומסר כי שמורות לו "זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל". בר-לב קרא לפרישה "ראויה", והוסיף כי "עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ"ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא - בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע".

ניצב ג׳מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים. יואב איתיאל
הודיע על התפטרותו. חכרוש/יואב איתיאל

את מקומו בראשות אגף סייף ממלא כעת סגנו, תנ"צ ירון מטס, אך טרם ידוע אם מדובר במינוי קבוע או זמני עד לאיתור מפקד קבוע.

אגף סיף במשטרה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, הוקם בשנה שעברה והביא לכמה הישגים במאבק בפשיעה בחברה הערבית, בין השאר הגשת כתבי אישום נגדי גורמים בכירים במשפחות הפשע וגיוס עדי מדינה.

לפי פרסום של כתב עיתון "הארץ" ג'וש בריינר בשבוע שעבר, הקצין הבכיר דילג מעל קורבן פצוע והמשיך בדרכו, מבלי לסייע לכוחות המשטרה באיתור החשוד במעשה ובמתן עזרה. בעקבות הפרסום המפכ"ל שבתאי הורה על הקמת צוות בדיקה שיבחן את התנהלותו של חכרוש. לאחר שיחה שהתקיימה בין שבתאי וחכרוש בנושא, יצא האחרון לחופשה עד לבחינת הנושא.

חכרוש הגיב לפרסומים ואמר לוואלה! כי "הוציאו דברים מהקשרם. סרטון של חמש וחצי שניות לא מתעד ולא יכול לתעד את כל מה שעשיתי בשטח. במקרה הזה כמו בכל מקרה עבדתי בצורה מקצועית ביותר. סגרתי את הזירה וריצתי למטה במדרגות הייתה כדי לסגור את הזירה ולמנוע מאנשים להיכנס".

במסגרת האירוע המדובר, נרצח בדקירות ג'אזי עבאס אמארה בן ה-34, נשוי ואב לשלושה. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים האיטלקי בנצרת, שם נקבע מותו. המשטרה הגיעה לזירת האירוע ופתחה בחקירה, במסגרתה נעצר קרוב משפחה של הקורבן, בן 43, החשוד בדקירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully