וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן וברביבאי בפנייה אל יצרני ויבואני מוצרי המזון: "עצרו את גל עליית המחירים"

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 19:53

שרי האוצר והכלכלה העבירו מכתב חריף לראשי החברות בו טענו כי בשנה האחרונה נהנו מהוזלות בעקבות התחזקות השקל, מבלי שהפחיתו מחירים לצרכנים בישראל. בנוסף קראו לחברות לנקוט אחריות לאומית. "הכרזתכם עלהעלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה"

בווידאו: שר האוצר מתייחס לפיצוי לעצמאים/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי פנו היום (ראשון) במכתב אל יצרני ויבואני מוצרי המזון והצריכה, במטרה לעצור את עליית המחירים. "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

השניים כתבו כי "ממשלת ישראל נקטה בצעדים חסרי תקדים, בהם ביטול מדיניות דמי האבטלה לעובדים בחל"ת וזאת על מנת להגדיל את היקף התעסוקה במשק ולשמר פעילות יציבה. יחד עם זאת המשבר לא תם. אזרחים ועסקים רבים טרם התאוששו מהקורונה. ממשלת ישראל עושה כל שביכולתה על מנת לסייע להם לצלוח את הגל, אך נדרש שיתוף מצד יתר 'השחקנים'".

שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא נהסס לנקוט בצעדים". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

"עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן - מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו", כתבו.

"לנוכח כל האמור, הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזאת היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה. לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת".

לפי הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% בחודש דצמבר 2021, ובכך, השלים עלייה שנתית של 2.8% בשנת 2021 כולה. כך למשל, מחר, מחירי הדלק צפויים להתייקר בשיעור חד למדי, ויעמדו על כ- 6.71 לליטר בנזין 95 אוקטן.

הסיבה להתייקרות היא ככל הנראה הקטנת תפוקת הדלק על ידי היצאניות הגדולות, שנועדה לשמור על מחירו לאורך השנה הראשונה לקורונה, עת ירד הביקוש. אמנם ההשפעות הכלכליות של הקורונה פחתו ורוב כלכלות העולם התאוששו, אך ההיצע לא גדל בהלימה להתאוששות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully