וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: איבריה של תורמת בת 86 הושתלו בחולים

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 19:40

אלקיים קלרה מקריית ביאליק אושפזה ברמב"ם שבחיפה עקב דימום מוחי, ולמרות מאמצי הרופאים להצילה נאלצו לבסוף לקבוע את מותה. מאחר ובשנים האחרונות נשברה תקרת גיל התורמים, בין היתר בזכות בדיקת תפקודי האיברים, נתרמו הכבד והריאות של קלרה בשני חולים שונים

בווידאו" מחקר במושתלי איברים: החיסון השלישי מכפיל את הסיכוי לפתח נוגדנים לקורונה/מערכת וואלה!

לראשונה בישראל השותלו ריאות וכבד של תורמת בגיל 86. התורמת, אלקיים קלרה מקריית ביאליק, התקבלה בבית חולים רמב"ם שבחיפה עקב דימום מוחי, ולמרות מאמצי הרופאים להצילה נאלצו לבסוף לקבוע את מותה. מאחר שהייתה חתומה על כרטיס אדי, משפחתה בקשה למלא את צוואתה ולתרום את אבריה להצלת חיים.

הריאות של קלרה הושתלו בגבר בן 65 במרכז הרפואי שיבא. זאת, לאחר שגברה ההבנה כי ריאות הן איבר עמיד היכול לתפקד באופן מלא ויעיל גם כשמדובר בתורם שבעבר לא נחשב כתורם ריאות אידאלי.
ד"ר לירן לוי מנהל השרות להשתלת ריאות בשיבא אמר כי "במקרה זה השתלנו ריאות מתורמת מבוגרת שפרט לגילה המתקדם הייתה ללא היסטוריה של עישון ועם תפקוד תקין לחלוטין של הריאות. ואכן המושתל מתקדם ומחלים".

קלרה אלקיים, בת  86 מקרית ביאליק- איבריה נתרמו לאחר מותה. באדיבות המשפחה
הייתה חתומה על כרטיס אדי. קלרה/באדיבות המשפחה

בנוסף לכך, גם הכבד של קלרה הושתל בחולה קשה שהמתין זמן רב, בן היתר עקב היותו בעל סוג דם נדיר. פרופ' ניר לובצקי מנהל המחלקה לניתוחי כבד, לבלב והשתלות בבית החולים איכילוב אמר: "כשקיבלנו הודעה על התרומה מתורמת בת 86 הבנו שזו הזדמנות עבורו. השתמשנו בטכנולוגיה חדשה לשיפור הכבד לפני ההשתלה. מהלך ההשתלה היה תקין והכבד החל לתפקד מידית. כעת החולה בשלבי החלמה".

ד"ר תמר אשכנזי - מנהלת המרכז הלאומי להשתלות: "בשנים האחרונות שברנו את תקרת גיל התורמים,
הגיל כבר אינו קריטריון עבורנו, אלא תפקודי האיברים, כפי שנצפים בבדיקות המעבדה וההדמיה. בכל פעם שמאותר מועמד במצב של מוות מוחי בגיל גבוה מ-80 , אני פונה למשתילים ומציגה בפניהם את נתוניו הרפואיים, וכמעט תמיד הם מאשרים להמשיך בתהליך, ולהציע למשפחה תרומת איברים".

"לאמא היה כרטיס אדי", אמרה משפחתה של קלרה. "אימא הייתה אדם מלא חסד, שמחת חיים, אהבת אדם. היא חיה מחוץ לקופסא, יצרה תקדימים כל יום מחדש, ובתוך מציאות של ריחוק ופחד, היא יצרה מפגשים, אהבה, קרבה, שמחה וחיות אינסופית. כשהיה קושי היא תמיד אמרה לנו לנשום עמוק. הנשמה שלה, הנשימה שלה, והלב הענק שלה הם לה תו זהב בעולם הזה ובעולם הבא".

  • עוד באותו נושא:
  • שיבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully