וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקנית שפיקדה על גדוד נשים בדאעש בסוריה הוסגרה לארה"ב

אליסון פלוק-אקרן, בת 42 מקנזס, תועמד לדין על חברותה בארגון הטרור, שבו עסקה בהכשרת נשים וילדים בשימוש ברובים ובחגורות נפץ. בנוסף לכך, היא מואשמת בתכנון לגייס פעילים לביצוע פיגועים בקמפוס ובקניון בארה"ב

אישה דאעש. רשתות חברתיות, צילום מסך
ניסתה לגייס פעילים לביצוע פיגועים בארה"ב. אליסון פלוק-אקרן/צילום מסך, רשתות חברתיות

אזרחית אמריקנית הוסגרה ביום שישי לארצות הברית מסוריה והואשמה בארגון ובפיקוד על גדוד נשים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך הודיע אתמול (שבת) משרד המשפטים. אליסון פלוק-אקרן, אימא שגרה בעברה בקנזס, אימנה נשים וילדים בשימוש ברובי AK-47 ובחגורות התאבדות בסוריה.

בנוסף לכך, לפי כתב האישום שפרטיו נמסרו בתצהיר של ה-FBI ב-2019 ופורסמו אתמול עם הסגרתה, פלוק-אקרן בת ה-42 נאשמת גם בגיוס פעילים למתקפה עתידית אפשרית בקמפוס של ממכלה בארצות הברית. אם היא תורשע בעבירות המיוחסות לה - תמיכה בארגון טרור זר וקשירת קשר לתמיכה בו - היא עלולה להישלח לעד 20 שנות מאסר.

על פי האישומים נגדה ב-2016 הוקם בא-אקה שבסוריה גדוד של דאעש שהורכב מנשים בלבד, וכונה חאטיבה נוסאייבה. באותה תקופה, העיר הייתה בירתה בפועל של "החליפות" של דאעש. הגדוד היה מורכב רק מחברות דאעש שהיו נשואות ללוחמי דאעש, ופלוק-אקרן חשודה שהפכה למנהיגה ומארגנת של הקבוצה זמן קצר לאחר שהצטרפה אליה.

התביעה בארצות הברית טוענת כי תפקידה העיקרי היה ללמד נשים כיצד להתגונן מפני אויבי דאעש ונטען שהיא הצליחה להכשיר כמה מהן בשימוש ברובי AK-47, ברימוני יד ובחגורות נפץ. היא מואשמת גם שלימדה ילדים להשתמש בכלי נשק, ובתהציר של ה-FBI נכתב כי אחד מבני נצפה אוחז במכונת ירייה. הוא היה אז בן חמש או שש.

בנוסף לתפקידה בסוריה, היא מואשמת גם בתכנון ובגיוס פעילים לביצוע פיגוע בקמפוס בארצות הברית. כמו כן, היא סיפרה לאחד העדים על רצונה לבצע פיגוע תופת בקניון, ולפי הדיווחים אמרה שיהיה זה בזבוז של משאבים אם לא ייהרגו אנשים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully