וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען נפץ התגלה מתחת לגן ילדים בצפון: "זה יכול היה להיות קטלני"

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 14:29

המטען האלחוטי אותר על ידי כלב גישוש ביישוב מוקייבלה ליד עפולה, במסגרת מבצע חיפוש אמצעי לחימה. הילדים פונו מהגן, וחבלן נטרל את המטען - שאילו היה מתפוצץ, היה עלול להרוג את מי שנמצא בסמוך לו. ראש המועצה האזורית גלבוע: "מברכים על הפעילות הנחושה של המשטרה"

בווידאו: מטען החבלה שנמצא מתחת לגן ילדים במוקבליה/צילום: דוברות משטרת ישראל

כלב גישוש גילה היום (ראשון) מטען חבלה אלחוטי שהוסלק מתחת לגן ילדים ביישוב מוקייבלה שליד עפולה במסגרת מבצע חיפוש אחרי אמצעי לחימה. מיד לאחר גילוי המטען, פונו הילדים מהגן על ידי חבלן משטרתי.

במבצע השתתפו שוטרים רבים מלווים בכלבים. החבלן המשטרתי, שנעזר ברובוט, נטרל את המטען. מהמשטרה נמסר כי אילו היה מתפוצץ, מטען זה היה עלול לקרום לפגיעה קטלנית למי שנמצא בסמוך לו.

המשטרה אמרה בעקבות האירוע כי היא פועלת מדי יום כנגד הפשיעה ברחוב הערבי, והשימוש הנרחב בנשק ובאמצעי לחימה בסכסוכים שמתנהלים בתוכה. אתמול נפצע ילד בן שבע מכדור תועה בעיר רהט שבנגב, ובשבוע שעבר נורו ברהט עוד שלושה צעירים. בתחילת החודש נהרג ילד בן שלוש ביישוב ביר אל מכסור כתוצאה מכדור תועה.

מטען חבלה אלחוטי נמצא מתחת לגן ילדים בישוב מוקבליה 
30.1.22. דוברות משטרת ישראל
המטען אותר סמוך לגן הילדים. מתוך תיעוד המבצע המשטרתי, היום/דוברות משטרת ישראל

ראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור אמר בעקבות גילוי המטען כי במועצה "מברכים על הפעילות הנחושה והמוצלחת של משטרת ישראל, שללא ספק הצילה נפשות ומנעה סכנה". עם זאת הדגיש נור שהוא חוזר ומתריע כי האלימות במגזר הערבי היא בעיה ממשית ש"צריכה להדיר שינה מעיניהם של כל מקבלי ההחלטות, כמו גם אזרחי המדינה כולה". נור קרא להמשיך את המאמץ שלדבריו "ימנע מקומץ גורמים פלילים להכתים יישוב שלם. "אנו מחויבים לדאגה לשלומם של כל ילדי הגלבוע", אמר נור.

הממשלה הכריזה בסוף השנה שעברה על תוכנית למיגור הפשיעה ברחוב הערבי שנועדה לפרק את ארגוני הפשע, להפחית את האמצעים הכלכליים שבידי ארגוני הפשע ולהגביר את הביטחון האישי. אחד היעדים המרכזיים בתוכנית הוא איסוף הנשק ואמצעי הלחימה הלא חוקיים שנמצאים בידי תושבים. לפני כשבוע אמר ראש הממשלה נפתלי בנט שכ-80 אחוז ממשאבי המשטרה מוקדשים כיום לתוכנית זו. בחודשים האחרונים נמלטו עבריינים רבים לטורקיה ולמרוקו, כתוצאה מפעולות המשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטען חבלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully