וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה בצמרת צה"ל נגד המשטרה: "מסרבת לקחת חלק במלחמה בפשיעה הלאומנית"

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 11:48

בעקבות עלייה בפעולות "תג מחיר" של יהודים כלפי פלסטינים, הרמטכ"ל החליט על הקמה מחודשת של צוותים מיוחדים, בשיתוף משטרה ושב"כ. אלא, שלדברי קצינים בכירים המשטרה מסרבת לשתף פעולה: "הם פשוט לא מגיעים. אירוע דומא 2 מרחף באוויר, ואז כבר יהיה קשה לעצור את האלימות"

קצינים בכירים בצה"ל מותחים הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על המשטרה, בטענה שהיא מסרבת לקחת חלק בצוותים מיוחדים שהוקמו כדי להילחם בפשיעה הלאומנית. זאת, בעקבות עלייה בפעולות "תג מחיר" שמבצעים יהודים כלפי פלסטינים ביהודה ושומרון.

הערכות המצב שהתקיימו בצה"ל בשבוע האחרון המשיכו להצביע על העלייה במקרי הפשיעה הלאומנית מתחילת השנה, כאשר בין היתר נרשמו מקרים של השלכת צמיגים בוערים בכבישים, הצתות, הפרות סדר ישראליות, השחתת שטחים חקלאיים, זריקות אבנים וטרור יהודי.

לפי הערכת קצינים בכירים באגף המבצעים, במטכ"ל ובפיקוד המרכז, די באירוע חריג אחד של פשיעה לאומנית כדי להצית הסלמה בגדה המערבית. בשל כך, הם טוענים, נדרש להגביר את הקשב בתחום ולמנוע חיכוך בין מתנחלים לפלסטינים.

נזק נגרם למספר כלי רכב פלסטינים ובתי עסק בכפר חווארה שבשומרון. מועצת חווארה ועיתונאים מקומיים, אתר רשמי
עלייה בפעולות "תג מחיר". רכב פלסטיני שנרגם בכפר חווארה/אתר רשמי, מועצת חווארה ועיתונאים מקומיים

מנתוני הפשיעה הלאומנית שבידי צה"ל עולה כי בשנת 2019 התרחשו 352 מקרים, בשנה לאחר מכן - 353, ובשנת 2021 - 377. זאת, בנוסף למקרים שבהם הושחתו שטחים חקלאיים, כוחות ביטחון הותקפו וכן מקרים נוספים, שבספירה שכוללת אותם מגיעים ל-563 מקרים ב-2021 - 1.5 מקרים ביום בממוצע. מתחילת השנה, חלה עלייה נוספת במספר הפשעים הלאומניים שמתרחשים בשטחים.

בעקבות המציאות הנפיצה ביהודה ושומרון, הדיווחים על העלייה ברף האלימות ובהיקף הפשיעה הלאומנית נגד אוכלוסייה והחשש מטרור פלסטיני בתגובה, סיכם לאחרונה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על חזרה לפעילות של צוותים מבצעים מיוחדים (צמ"מים), שכוללים גם כוחות משטרה ושב"כ, כדי לטפל נקודתית במוקדי פשיעה לאומנית במרחבים גיאוגרפיים נבחרים.

"בעבר הצוותים עבדו בצורה מעולה, שיתוף הפעולה הבין ארגוני עבד מעולה והביא לתוצאות בעיקר בשומרון. אבל, מסיבה לא ברורה משטרת ישראל מסרבת לשתף פעולה עם חמישה צמ"מים שקמו בעקבות אירועים חמורים וחריגים", אמרו קצינים באגף המבצעים". "הם פשוט לא מגיעים. משטרת ישראל חייבת לשתף פעולה עם הצמ"מים". לדברי אותם גורמי צבא בכירים, התירוץ של המשטרה באופן לא רשמי הן בעיות כוח אדם ומשאבים.

נזק נגרם למספר כלי רכב פלסטינים ובתי עסק בכפר חווארה שבשומרון. מועצת חווארה ועיתונאים מקומיים, אתר רשמי
"'דומא 2' מרחף באוויר". נזק שנגרם לבית עסק בכפר חווארה/אתר רשמי, מועצת חווארה ועיתונאים מקומיים

בדיונים סגורים, הזהירו קצינים בכירים בפיקוד מרכז מההשלכות לכך. "רף האלימות בתחום הפשיעה הלאומנית עולה, לא רק כלפי פלסטינים אלא גם נגד כוחות הביטחון. אירוע של 'דומא 2' מרחף באוויר ולפי ההערכות שלנו הפעם לא יהיה ניתן להכיל אירוע מסוכן וחמור שכזה", אמרו. "כל הגורמים הרלוונטיים חייבים לעשות יותר כדי למנוע את האירוע הבא. אם חלילה זה יקרה, יהיה קשה מאוד לעצור את האלימות ביו"ש. אנחנו מתקרבים לקראת חג הרמדאן והתקופה תהפוך להרבה יותר מתוחה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "ביהודה ושומרון פועלים מגוון כוחות לשמירת הביטחון, החוק והסדר ובראשם צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. החקירה והטיפול באירועי הפרות סדר, טרור ופשיעה לאומנית מתבצעים ע"י כל הגופים במשולב, תוך שיתוף פעולה מלא ותיאום ככל שנדרש. באזור פועלים אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול בכל ימות השנה עם כוחות הביטחון לשמירת הסדר והביטחון, זאת לצד ביצוע משימות אכיפת החוק ומאבק בפשיעה על כל גווניה ועל כל מבצעיה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מקיימים מפגשים וימשיכו לפעול להיאבק בכל תופעות הפשיעה החמורה באזור ולמצות את הדין עם עבריינים ומחוללי הפשיעה באשר הם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל להגברת האפקטיביות המבצעית ולהמשיך לפעול בשיתוף פעולה רב ארגוני למיגור תופעת הפשיעה הלאומנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully