וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המאבק בין הסתדרות המורים למשרד החינוך: מתווה הבדיקות לתלמידים מתחיל מחר

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 21:38

ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר יידרשו לבצע בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים מחר, ולדווח על תוצאותיה. במקביל, מנכ"לית משרד החינוך ויפה בן דויד ינסו להגיע להבנות, נוכח חששות המורים. מה עושה מי שאחד מבני משפחתו נדבק ואיך לנהוג במקרה של תסמינים? וואלה! עושה סדר

בווידאו: פגישה מכרעת בין משרד החינוך להסתדרות המורים/צילום: ניב אהרונסון

יותר מ-2.4 מיליון הילדים הלומדים במסגרות החינוך השונות בישראל יידרשו להגיע מחר (ראשון) לגנים ולבתי הספר לאחר שביצעו בדיקת קורונה ביתית שלילית ולדווח על כך בפורטל משרד החינוך, ובכך יהיו פטורים מבידוד, כחלק ממתווה הבדיקות החדש, שיוצא מחר לדרך.

במקביל לתחילת מתווה הבדיקות, נמשך הקרב בין הסתדרות המורים למשרד החינוך על המתווה. הסתדרות המורים דרשה לדחות את פתיחת המתווה בטענה כי הוא מסכן את בריאות המורים וכי משרד החינוך אינו ערוך כראוי כדי להוציא לפועל.

הערב, הצדדים קיימו פגישה בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וגורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. זאת, בעקבות הכרעת בין הדין לעבודה ביום שישי, להאריך את הצו הארעי האוסר על הסתדרות המורים לשבות חרף החששות הבריאותיים שהועלו מצדה. על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים הנוגעים לתוכנית הממשלתית עד ליום שני בשעה עשר בבוקר.

יפה בן דוד אמרה הערב כי היא מקווה שהמדינה תתעשת. "כולנו פה לשמור על שלומם של אנשי ונשות החינוך והתלמידים יחד. חייבים למצוא פתרון אין דרך אחרת", לדבריה.

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ייבדקו פעמיים בשבוע. תלמיד מבצע בדיקת אנטיגן ביתית/ראובן קסטרו
פגישה מכרעת בין משרד החינוך להסתדרות המורים. משרד החינוך, תל אביב 29 בינואר 2022. ראובן קסטרו
פגישה מכרעת בין משרד החינוך להסתדרות המורים. משרד החינוך, תל אביב 29 בינואר 2022/ראובן קסטרו

בדיקות פעמיים בשבוע: כך יתבצע המתווה

המתווה החדש נועד לכל התלמידים בגני הילדים, בפעוטונים, בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים. במסגרתו, על כך תלמיד לבצע בדיקה ביתית בימים ראשון ורביעי, בטרם ההגעה למסגרת שבה הוא לומד, ולדווח על התוצאה בפורטל משרד החינוך. את הבדיקות אמורים לקבל התלמידים בחינם. יש לציין כי המתווה לא חל על צוותי ההוראה, כך שמורים לא מחוסנים עדיין צריכים להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם חולה קורונה.

מי שיצא שלילי בבדיקה יוכל להגיע ללימודים, גם אם היה במגע עם חולה קורונה. יש לציין כי במקרה של חשיפה קרובה למאומת, משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקה כל יום למשך חמישה ימים. מי שיצא חיובי ייאלץ לבצע בדיקה מהירה מוסדית. אם היא תצא שלילת - הוא יוכל להגיע ללימודים, אם גם היא תהיה חיובית, יהיה עליו להיכנס לפחות לחמישה ימים בבידוד כפי שעושה כל מי שנדבק בקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021/שי מכלוף
פגישה מכרעת בין משרד החינוך להסתדרות המורים. משרד החינוך, תל אביב 29 בינואר 2022. ראובן קסטרו
פגישה מכרעת בין משרד החינוך להסתדרות המורים. משרד החינוך, תל אביב 29 בינואר 2022/ראובן קסטרו

מי בכל זאת יצטרך להיכנס לבידוד?

תלמידים לא מחוסנים שלא מבצעים בדיקות פעמיים בשבוע ובאו במגע עם חולה קורונה ייאלצו להיכנס לבידוד מלא, עם אפשרות לקצר אותו לחמישה ימים. לא מחוסנים שבן משפחתם שמתגורר עמם נמצא חיובי, ייכנסו גם הם לבידוד, ויוכלו לצאת ממנו אחרי חמישה ימים בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה מוסדית. כמו כן, תלמידים שסובלים מתסמיני קורונה יישארו בביתם ויוכלו לחזור רק ללא תסמינים, כפוף לבדיקה ביתית שלילית.

מי פטורים מבדיקות?

תלמידים שהחלימו מקורונה פטורים מבדיקות בחודשיים שלאחר ההחלמה. נוסף להם, תלמידי החינוך המיוחד פטורים גם הם מביצוע הבדיקות פעמיים בשבוע. תלמידים שלומדים בבתי ספר המשתתפים בתוכנית "מגן חינוך" לא יבצעו בדיקות מהירות פעמיים בשבוע כל עוד הם עושים בדיקת PCR שבועית בבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully