וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל החמישי: מאה איש נוספו למניין המתים, יותר מ-1,000 במצב קשה

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 22:57

53,020 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ב-24 שעות האחרונות. 1,010 חולים במצב קשה מתוכם 231 מונשמים. מקדם ההדבקה עומד על 1.01. שיעור המאומתים 27.44%. עם זאת, בשבוע הבא צפויה ירידה משמעותית במספר המאומתים היומי

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

53,020 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן הערב (שבת) משרד הבריאות. מדובר בירידה במספר המאומתים לנגיף ב-24 שעות. מנגד, נרשמה עליה במספר החולים המוגדרים במצב קשה ומספרם 1,010, מתוכם 231 מונשמים.

מקדם ההדבקה עומד על 1.01 ומספר החולים הפעילים 444,886. עוד עולה מהנתונים כי שיעור המאומתים 27.44%. במהלך סוף השבוע אובחנו 75 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף. כמו כן, ב-24 השעות האחרונות מתו מקורונה מאה חולים ומפרוץ המגפה מתו בישראל 8,657 בני אדם מהנגיף.

עם זאת, לפי גרפים של חוקרי האוניברסיטה העברית שהועברו למל"ל ולממשלה, צפויה השבוע ירידה במספר המאומתים שיעמוד על 30-50 אלף. עוד עולה מתחזיות המומחים כי השבוע בתרחיש המקל נרד ל-600-1,000 חולים המוגדרים במצב קשה.

בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

פרופסור דורון גזית, מהאוניברסיטה העברית הסביר כי השבוע נגיע לשיא הגל מבחינת מספר הנדבקים, ובתוך שבועיים המספר צפוי לרדת לכעשרת אלפים מאומתים ביום. "כדאי להמשיך ולהיזהר, לאור מספר החולים הגבוה וסיכויי ההדבקה הגבוהים. בשבועיים הקרובים נגיע גם לשיאי התמותה בגל הזה, שיהיו בין 250-300 לשבוע".

עוד הוסיף כי "אנחנו נכנסים לתקופה של אי וודאות, בעקבות ההקלות השונות שבוצעו ומתווה החינוך החדשני. הם מביאים למצב שבו אנו לא בטוחים לגבי היכולת של הירידה הזאת להימשך לאורך זמן, במיוחד בנוכחות וריאנטים אחרים. בבריטניה ובדנמרק לאחר מספר קצר של שבועות רואים חידוש עלייה והתפרצות מחודשת".

בד בבד, משרד החינוך דן הערב עם הסתדרות המורים על החזרה הצפויה מחר ללימודים במסגרת מתווה הבדיקות הממשלתי החדש שנקבע במקום נוהל בידודי התלמידים. זאת, בעקבות הכרעת בין הדין לעבודה אתמול להאריך את הצו הארעי האוסר על הסתדרות המורים לשבות חרף החששות הבריאותיים שהועלו מצדה.

בית הדין קבע כי על הצדדים להתחיל לדון כבר הערב בנושא, ולקיים מחר פגישה נוספת בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וגורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים הנוגעים לתוכנית הממשלתית עד ליום שני בשעה עשר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully