וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכנת במיוחד": סופת שלגים מכה בחוף המזרחי בארה"ב

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 11:13

עשרות מיליוני תושבים נקראו להישאר בבתיהם בשל הסופה, שגרמה כבר לביטול יותר מ-6,000 טיסות ו-60 ס"מ של שלג מכסים חלקים מניו יורק ומבוסטון. "אם אתם חייבים לנסוע, קחו אתכם ערכת הישרדות לחורף. אם אתם נתקעים, הישארו במכונית שלכם"

בווידאו: סופת שלגים במנהטן/צילום: רויטרס

חלקים נרחבים מהחוף המזרחי של בארצות הברית מכוסים בשלג בעקבות סופה עזה המכה באזור. מצב חירום הוכרז בחמש מדינות בצפון-מזרח המדינה לקראת הגעת סופת השלגים הראשונה באזור מאז 2018. הסופה, שמאיימת להיות אחת הקשות ביותר מאז שהחלו המדידות, עשויה להגיע לעוצמה של הוריקן, עם משבי קוח בעוצמה של יותר מ-90 קמ"ש. השלג צפוי להגיע לגובה שיא של יותר מ-70 סנטימטר.

חזאים בארצות הברית אמרו שהסופה עשויה להיות הקשה ביותר שאי-פעם פקדה את האזור, וכינו את ממדיה "היסטוריים". הסופה, המכונה "נוראיסטר", הביאה לחלקים מניו יורק ומסצ'וסטס 61 ס"מ של שלג נכון לאתמול (שבת) בערב, ויותר מ-95 אלף בתים במסצ'וסטס מנותקים מחשמל.

תושבים יוצאים לסקי בקיימברידג', מסצ'וסטס, ארה"ב, 29 בינואר 2022. רויטרס
סופת השלגים הראשונה באזור מאז 2018. תושבים מחליקים בקיימברידג', מסצ'וסטס/רויטרס
אדם מחליק בשלג בגשר ברוקלין, ניו יורק, ארה"ב, 29 בינואר 2022. רויטרס
אדם מחליק בשלג בגשר ברוקלין/רויטרס

הסיבה לעוצמה הרבה של הסופה הצפויה היא ערבוב בין אוויר קר לחם, תהליך הגורם לצניחה מהירה של הלחץ האטומספרי בתופעה היוצרת "פצצת ציקלון". בבוסטון, התושבים הוזהרו שלא לצאת לכבישים אלא במצבי חירום. "אם אתם חייבים לנסוע, קחו אתכם ערכת הישרדות לחורף. אם אתם נתקעים, הישארו במכונית שלכם", אמרו ברשויות.

שלג מכסה את סנטרל פארק בניו יורק, ארה"ב, 29 בינואר 2022. רויטרס
שלג מכסה את סנטרל פארק בניו יורק/רויטרס
בית המחוקקים של מסצ'וסטס מכוסה בשלג, ארה"ב, 29 בינואר 2022. רויטרס
בית המחוקקים של מסצ'וסטס מכוסה בשלג/רויטרס

כ-6,000 טיסות בוטלו בכל רחבי ניו אינגלנד ואף דרומה משם. מצב החירום הוכרז במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, מרילנד, רוד איילנד ווירג'יניה. מספר התושבים באזור שבו תעבור הסופה מגיע ל-75 מיליון. על פי ההערכה, רבים מהם עלולים להישאר ללא חשמל ולהיפגע מהצפות. הסופה תשפיע גם על מיין, מסצ'וסטס, ורמונט וניו המפשייר בצפון, ותגיע גם למדינות יותר דרומיות כמו פנסילבניה. לקראת הסופה הצטיידו רבים במזון, והצרכנים נקראו לנהוג באיפוק כדי שלא ייווצר מחסור של מזון ברשתות.

"זאת הולכת להיות סופת שלג היסטורית", אמרה רות'זי לואיג'ן, חברת מועצת העיר בבוסטון. "היא מסוכנת במיוחד בשל הכוח של הרוח וכמות שלג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully