וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרימות "מדהימות" בנחלים: השבת השמשית הוציאה רבים ליערות ולפארקים

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 15:43

שאריות השלג והגשם של השבוע שעבר הפכו השבת לאטרקציות תיירותיות ועשרות אלפים יצאו לטייל. מיער בן שמן מדווחים היערנים על זרימות שלא נראו כבר שנים. בגליל מוסרים מקק"ל על זרימה מרהיבה בנחל דישון, וגם מפל התנור זורם בשצף קצף

בווידאו: הגשמים העזים הובילו לזרימות מרהיבות בנחלים ברחבי הארץ/צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת, רמזי בדראן, רשות הטבע והגנים, קק"ל

השילוב של הגשמים והשלג בשבוע שעבר ומזג האוויר הנאה ששורר היום (שבת) הוציא עשרות אלפי מטיילים מבתיהם לפארקים וליערות. ברשות הטבע והגנים ובקק"ל נערכו לבואם של המטיילים, שהגיעו בעיקר לצפון הארץ כדי לראות את זרמית הנחלים, הפריחה ואת שאריות השלג.

מפל קצרין בנחל קצרין. רשות ניקוז ונחלים כינרת, אתר רשמי
מפל קצרין בנחל קצרין/אתר רשמי, רשות ניקוז ונחלים כינרת

מקק"ל נמסר על "זרימה מדהימה" של נחל דישון ביער ברעם שבגליל. מפל התנור סיפק גם הוא זרימה מרשימה. בחופי הכנרת כבר ניתן היה להינות מעליית המפלס. באזור פארק גורן בנחל כזיב נראו יחמורים אחרי הגשם. בגולן נהנו מטיילים לא רק משלג בצפון הרמה, אלא גם מנחלים גועשים ומפלים עם זרימה חזקה, בין השאר במפלי נחל קצרין.

יחמורים אחרי הגשם בנחל כזיב. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
יחמור מטייל בפארק גורן בנחל כזיב אחרי הגשם, היום/אתר רשמי, לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
חוף הכנרת, קיבוץ עין גב. שלמי מיכאלי, תמונות גולשים
חוף קיבוץ עין גב בכינרת, היום/תמונות גולשים, שלמי מיכאלי

מצפון רמת הגולן מדווח על עומסי תנועה בעקבות מטיילים רבים שהגיעו לראות את השלג שנותר. אתר החרמון אמנם סגור למבקרים, אבל במהלך היום נמסר כי הוא ייפתח מחר. עם זאת, ניתן יהיה להיכנס לאתר רק בהצגת כרטיס, ומכסת הכרטיסים למחר אזלה.

מנכ"ל אתר החרמון רפאל נוה אמר כי "במהלך הימים האחרונים עומלים צוותי האתר סביב השעון להכשיר את האתר לקראת פתיחתו מחר. אנחנו עובדים ביום ובלילה ללא הפסקה לפינוי השלגים הרבים שירדו בימים האחרונים. גם הלילה המשיך לרדת שלג באתר". נוה אמר גם כי גובה השלג במפלס התחתון עומד על כ-1.80 מ', ובמפלס העליון הוא מגיע למעל 2 מ'. מסלולי הגלישה והמתקנים יפתחו בהתאם לתנאי מזג האוויר וקצב פינוי השלגים.

ביישובים אודם ונמרוד דיווחו על מחסור במקומות חניה בעקבות עומס כלי הרכב באזור.

דיתי גולדשטיין, מנכ"לית תיירות קיבוץ עין זיוון, אמרה כי "אמנם הכבישים לגולן עמוסים במיוחד משעות הבוקר המוקדמות, אך אלפי משפחות ומטיילים הצליחו להגיע וליהנות ממראות השלג הלבן שנותר בחלקו בצפון הרמה ומזרימת הנחלים והמפלים הגועשים. המטיילים נהנים מיין טוב ביקבים, וממטעמים קולינריים אל מול נופי הגולן המרהיבים". לדבריה, בסוף השבוע כפר הנופש בעין זיוון היה בתפוסה מלאה.

מטיילים בעין אפק אחרי הגשם, 29 בינואר 2022. תמר עבדת, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
מטיילים בעין אפק אחרי הגשם, היום/אתר רשמי, תמר עבדת, רשות הטבע והגנים

מטיילים פקדו שמורות נוספות ברחבי הארץ כמו עין אפק באזור עמק זבולון, תל דור באזור חוף הכרמל הדרומי וכן בשמורות הדרום כמו שמורת פורה בצפון הנגב. ברשות הטבע והגנים וקק"ל אף קיוו ליותר מטיילים שייצאו לטבע בהפוגה הזו שבין הגשמים. אך, הקור ותנאי הערפל בכמה אזורים ברחבי הארץ הותירו רבים בבית.

באזור אגן ההיקוות של הקישון, אחרי שלושה ימים עתירי גשם, נצפו היום זרימות חזקות בנחל ציפורי. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון מדווחים כי במספר מקטעים הנחל הכפיל את רוחבו ועלה וכיסה את טיילת הולכי הרגל במקום. במספר נקודות נצפו רכבי שטח כשהם מנסים לחצות את הנחל הגועש. אנשי רשות הניקוז מבקשים להבהיר, כי הכניסה אל הנחל השוצף עלולה להיות מסוכנת לכלי רכב, רוכבי אופניים והולכי רגל.

עומס תנועה במסעדה ברמת הגולן. פהד ספדי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אין מקומות חניה. עומס תנועה ביישוב מסעדה ברמת הגולן/תמונות גולשים, פהד ספדי, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מחזות חורפיים מרשימים נראו לא רק בצפון. ביער בן שמן סיפרו היערנים על זרימה שכמוה לא נראתה כבר שנים. בגוש הסטף במבואות ירושלים דווח על חסימה של דרכי הגישה לנחל שורק בגלל הצפה. החורף ניכר גם בבריכות לאורך מישור החוף בפארקים דוגמת תל דור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully