וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב דחתה את הדרישות של רוסיה: אין ויתורים בנוגע לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 9:04

בלינקן אמר כי וושינגטון העבירה בכתב את תגובתה הרשמית לדרישות של מוסקבה, בראשן הבטחה שקייב לעולם לא תצורף לנאט"ו: "יש נתיב דיפלומטי משמעותי, אם רוסיה תבחר בכך". עתה ממתינים בעולם למהלך הבא של פוטין, שריכז עשרות אלפי חיילים בגבול אוקראינה

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים במחלקת המדינה בוושינגטון, 26 בינואר 2022. Brendan Smialowski, רויטרס
"על רוסיה נותר להחליט כיצד להגיב". בלינקן במסיבת עיתונאים בוושינגטון, אתמול/רויטרס, Brendan Smialowski

ארצות הברית דחתה את הדרישות של רוסיה לאסור על אוקראינה להצטרף לנאט"ו, ובעולם ממתינים כעת למהלך הבא של מוסקבה שריכזה כמאה אלף חיילים בגבולות שכנתה.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר אמש כי וושינגטון העבירה למוסקבה את תגובתה הרשמית לדרישות שהציבו נציגיה בשיחות בין הצדדים בשבועות האחרונים. בלינקן הדגיש כי לא נעשו ויתורים, אך הוסיף כי הוא מציע לרוסיה "נתיב דיפלומטי משמעותי, אם רוסיה תבחר בכך". עם זאת, בלינקן ציינן כי התשובה הבהירה את "עקורנות היסוד" של וושינגטון, כולל זכותה של אוקראינה לבחור אם להצטרף לברית הצפון-אטנלטית. המסמך לא יפורסם בפומבי, לדבריו.

"לא צריכים להיות ספקות לגבי הרצינות בכוונה שלנו בכל הנוגע לדיפלומטיה, ואנחנו פועלים במידה שווה של ריכוז וכוח לחיזוק ההגנה של אוקראינה ולהכנת תגובה מאוחדת ומהירה בתגובה לתוקפנות רוסית נוספת", הזהיר שר החוץ של ארצות הברית. "על רוסיה נותר להחליט כיצד להגיב", אמר. "אנחנו מוכנים לכל תרחיש". הוא שב על האזהרות שלפיהן כל מתקפה צבאית חדשה של רוסיה תיענה בסנקציות קשות של המערב.

ירי של תותח הוביצר במהלך תרגיל של צבא רוסיה במחוז רוסטוב, 26 בינואר 2022. רויטרס
ברוסיה הבטיחו "תגובת נגד מהירה". תרגיל צבאי במחוז רוסטוב, אתמול/רויטרס

במוסקבה אמרו כי הם ילמדו את התשובה של בלינקן, שנשלחה בתיאום עם נאט"ו. רוסיה מכחישה שהיא מתכננת לתקוף את אוקראינה, שממנה כבר סיפחה את חצי האי קרים ב-2014, אך הזהירה כי צירופה לנאט"ו הוא "קו אדום" מבחינתה. אתמול הזהיר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי מוסקבה תנקוט "צעדי תגובה מהירים" אם ארצות הברית ובעלות בריתה ידחו את דרישותיה.

התגובה של וושינגטון הייתה צפויה, והיא הדהדה את מה שאמרו בכירים אמריקנים ואירופים במשך שבועות. התשובה של רוסיה אליה תוכל להכריע אם פניה של אירופה למלחמה נוספת, שלפי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, תהיה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

בלינקן ציין כי ארצות הברית שלחה שלושה משלוחי נשק לאוקראינה השבוע, כולל טילי "ג'אוולין" נגד טנקים, לצד מאות טונות של תחמושת וציוד אחר. הוא הכחיש שיש מחלוקת בתוך נאט"ו בין ארצות הברית למדינות אירופה ביחס לתגובה הרצויה כלפי רוסיה, שעשויה לנתק את אספקת הגז ליבשת אם המערב יטיל עליה סנקציות משתקות.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי הברית שלחה מסמך משלה למוסקבה. הוא אמר כי בעוד שהוא מוכן להקשיב לדאגותיה של רוסיה, לכל המדינות יש זכות לבחור את ההסדרים הביטחוניים שלהן. לברוב אמר מוקדם יותר אתמול כי הוא "איבד קשר עם המציאות", כשנשאל על תגבור הכוחות של נאט"ו בסמוך לגבולות רוסיה.

רוסיה ואוקראינה: מחויבים להפסקת האש במזרח

במקביל, דיפלומטים מרוסיה, אוקראינה, צרפת וגרמניה הביעו אתמול מחויבות מחודשת להסכם הפסקת האש במזרח אוקראינה, כחלק מהסכמי מינסק שנחתמו ב-2015. לשכת נשיאות צרפת פרסמה הודעה שלפיה כל ארבע המדינות ממשיכות לתמוך בהפסקת האש "ללא קשר לחילוקי הדעות על סוגיות אחרות".

השליח הרוסי לשיחות שהתקיימו בפריז, דמיטרי קוזאג, אמר כי הן "לא היו פשוטות". נציגי ארבע המדינות עתידים להיפגש שוב בעוד שבועיים, הפעם בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully