וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הרצוג יגיע לביקור בטורקיה במהלך החודש הבא

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 23:40

הכרזה זו של נשיא טורקיה מגיעה שבוע לאחר שחשף במסיבת עיתונאים כי מתנהלים מגעים עם נשיא ישראל בעניין. ארדואן הגדיר את הביקור, המתוכנן להתקיים עד אמצע פברואר, כ"דף חדש" בין שתי המדינות. בבית הנשיא סירבו להתייחס להודעה

בווידאו: שר הפנים הטורקי מגיב למעצרם של נטלי ומורדי אוקנין/צילום: hurriyet

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הודיע היום (רביעי) כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע לביקור במדינתו עד אמצע פברואר. הוא הגדיר את הביקור המתוכנן כ"דף חדש" שיפתחו שתי המדינות. ההכרזה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר חשף ארדואן במסיבת עיתונאים כי מתקיימים מגעים עם הרצוג בעניין זה. גם בפעם הזו, כמו בפעם הקודמת, בבית הנשיא סירבו להתייחס.

במסיבת העיתונאים לפני כשבוע ציין ארדואן כי הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה. הוא אמר את הדברים כמה שעות אחרי שהביע פעם נוספת רצון בשיפור היחסים עם ישראל ואף הציע להעביר גז ישראלי לאירופה דרך שטח טורקיה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחרי נאום בפרלמנט של אלבניה בבירה טירנה, 17 בינואר 2022. רויטרס
יארח את הרצוג במהלך חודש הבא. ארדואן/רויטרס

בבית הנשיא סירבו להתייחס לאחר מכאן לדבריו של ארדואן. עם זאת, בכיר ישראלי הדגיש כי ארדואן אמר להרצוג בשיחת הטלפון האחרונה ביניהם כי הוא ישמח אם הוא יבקר בטורקיה. באותו זמן ציין הבכיר כי טרם נקבע מועד לביקור כזה. בכל מקרה, הוא הבהיר כי לא תהיה כל פגיעה ביחסים האסטרטגיים של ישראל עם יוון וקפריסין, שם מודאגים מניסיונות ההתקרבות של טורקיה לישראל על חשבונם.

ארדואן מחזר אחרי ישראל בחודשים האחרונים ומשתמש בהרצוג כערוץ הקשר המרכזי. השניים שוחחו במשך כ-40 דקות מיד אחרי כניסתו של הרצוג לתפקידו, וארדואן אף התקשר אליו שוב כדי לנחם אותו על מות אימו לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully