וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העזרה" של גרמניה לאוקראינה מול רוסיה - 5,000 קסדות

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 7:50

ברלין ספגה ביקורת רבה על סירובה להעביר נשק לקייב העומדת בפני פלישה רוסית אפשרית, ועכשיו היא בחרה להסתפק בקסדות. "אין לי מילים, מה תהיה העזרה הבאה? כריות?", לעג ראש עיריית קייב

קסדות של צבא גרמניה. רויטרס
גרמניה נמנעת משליחת ציוד צבאי לאזורי סכסוך. קסדות של צבא גרמניה/רויטרס

גרמניה הודיעה היום (רביעי) כי היא תספק 5,000 קסדות צבאיות לאוקראינה כדי לעזור לה מול פלישה אפשרית של רוסיה, ונתקלה מיד בתגובה זועמת בקייב. שרת ההגנה של גרמניה, כריסטין למברכט, אמרה כי ברלין - שנתונה לביקורת גוברת בשל סירובה להעביר נשק הגנתי לאוקראינה כפי שעושות מדינות מערביות אחרות - נענתה לבקשה לציוד צבאי, במיוחד של קסדות.

"ממשלת גרמניה קבעה שאנחנו לא שולחים כלי נשק קטלניים לאזורי משבר משום שאנחנו לא רוצים ללבות את המצב, אנחנו רוצים לתרום בדרכים אחרות", אמרה שר ההגנה במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילה מבריטניה, בן וואלאס, המבקר בברלין. היא הוסיפה כי גרמניה גם סיפקה לאוקראינה בית חולים שדה ועדיין פועלת למציאת פתרון דיפלומטי למשבר עם רוסיה.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי מדובר ב"בדיחה". "ההתנהגות של ממשלת גרמניה מותירה אותי ללא מילים", אמר קליצ'קו, לשעבר אלוף העולם באגרוף במשקל כבד. "משרד ההגנה כנראה לא הבין שאנחנו עומדים מול כוחות רוסיים מצוידים היטב, שיכולים לפתוח בפלישה נוספת לאוקראינה בכל רגע", אמר לעיתון "בילד". "מה העזרה הבאה שתשלח גרמניה? כריות?", התבדח קליצ'קו, שחי במשך שנים בגרמניה.

שגריר אוקראינה בברלין, אנדרי מלנקי, אמר כי הוא מברך על "המחווה הסמלית" של גרמניה, אך הוסיף כי היא אינה מספקת משום שארצו זקוקה לציוד עבור מאות אלפי חיילים. לדבריו, קסדות הן לא הדבר הכי דחוף שחסר להם. "אנחנו שמחים שאפשר לראות לפחות התחלה של שינוי בחשיבה", אמר לרויטרס על המדיניות של הממשלה בברלין, שבראשה עומד הקנצלר אולף שולץ. "עם זאת, מה שאנחנו זקוקים לו יותר מכל הם כלי נשק הגנתיים".

בווידאו: ביידן מאיים על פוטין בסנקציות אישיות אם יפלוש לאוקראינה/צילום: רויטרס

שר ההגנה של בריטניה אמר כי הוא לא שופט החלטות של אחרים. "כפי שניתן לראות, בריטניה מחזיקה בעמדה שנשק קטלני בעל אופי הגנתי הוא משהו שהאוקראינים זקוקים לו", אמר. "אבל אנחנו לא נמצאים בעמדה לשפוט מדינות אחרות".

הוא הבהיר שפרויקט צינור הגז נורדם סטרים 2 יכול לשמש כלי חשוב נגד רוסיה. גרמניה נמנעה מלומר מפורשות שהיא תבטל את המיזם, שאמור להעביר גז רוסי לאירופה, במקרה של לפלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully