וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בטקס במלאות 25 שנים לאסון המסוקים: "חובתנו הערכית להפיק לקחים בלי מצמוצים"

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 18:03

בטקס השתתפו הנשיא, הרמטכ"ל ושר הביטחון, שהקליט את נאומו מביתו בשל מחלת הקורונה. בנאומו התייחס גנץ להתרסקות המסוק בחיפה ותאונת האימונים ביחידת אגוז. "גם כעת אנו ממלאים את אחריותנו - מפיקים לקחים, מחזירים את היחידות לשגרה מבצעית ומלווים את המשפחות השכולות"

בווידאו: גנץ בטקס 25 שנה לאסון המסוקים/צילום: דוברות משרד הביטחון

טקס הזיכרון לאסון המסוקים התקיים היום (רביעי) בקיבוץ דפנה בצפון. בטקס השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. האירוע החל הבוקר, עם מליאת פתיחה וברכות, ונסגר בטקס התייחדות ונאום שר הביטחון שהוקלט בביתו, בשל מחלת הקורונה.

באירוע דיבר נשיא המדינה הרצוג על האסון, לו מלאו 25 שנים. "אין ישראלי שהיה בוגר דיו שלא זוכר היכן היה ומה עשה, כשהשיגה את כולנו הבשורה הקשה, באותו ערב ארור וקר של הארבעה בפברואר, לפני עשרים וחמש שנה, שבו נפלו השמים", אמר. "היה זה הערב שבו נצרב על לוח הזיכרון הלאומי שלנו צמד המילים: 'אסון המסוקים'. מדינה שלמה הייתה שותפה באבל הכבד. הזעזוע והכאב נגעו בכל אחד ואחת מאיתנו. שבעים ושלושה לוחמים, טייסים ואנשי צוות אוויר - שנהרגו בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון, באסון האווירי הכבד ביותר שידע צה"ל".

גנץ למשתתפים בטקס 25 שנה לאסון המסוקים: חובתי להפיק לקחים בלי מצמוצים
26.1.22. דוברות משרד הביטחון, משרד הביטחון
"חובתנו הערכית להפיק לקחים בלי מצמוצים". גנץ בהקלטה מביתו/משרד הביטחון, דוברות משרד הביטחון

מאוחר יותר נאם שר הביטחון בני גנץ, והזכיר את תאונות האימונים שהתרחשו בשבועות האחרונים, בהן התרסקות המסוק מול חופי חיפה וביחידת אגוז. "חובתנו הערכית והמערכתית לתחקר, ולהפיק לקחים בלי מצמוצים ובלי הנחות אחרי כל תקלה", אמר.

"אסון המסוקים הוא מהאסונות הגדולים שקרו לצה"ל, והוא גם הוכחה לכך שצה"ל יודע לתחקר לעומק, לחזק את חייליו שנפגעו, ולהמשיך למלא את משימותיו המבצעיות", אמר גנץ. "גם בשבועות האחרונים ידענו לצערי תקלות ואסונות שגבו חיי אדם בחיל האוויר וביחידת אגוז. גם כעת אנו ממלאים את אחריותנו המשולשת - לתחקר ולהפיק לקחים, בלי מצמוצים ובלי הנחות, כי זו חובתנו הערכית והמערכתית, להחזיר את הצוותים והיחידות לפעילות מבצעית ולשגרה מבצעית, וללוות את המשפחות השכולות היקרות לליבנו, ואת הפצועים בגוף ובנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully